learningenglish123

آموزش تخصصی زبان انگلیسی

learningenglish123

آموزش تخصصی زبان انگلیسی

مراکز برگزاری آزمون آیلتس در تهران

پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس

 چه بخواهید به کشور دیگری مهاجرت کنید یا بخواهید برای ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر اقدام کنید، به مدرک آیلتس نیاز دارید. البته این آزمون در ایران هم انجام می‌شود، اما اگر زمان برگزاری آن در ایران برای شما مناسب نباشد یا به هر دلیلی دوست داشته باشید در خارج از ایران آژمون آیلتس بدهید، باید هزینه آزمون را از درگاه‌های پرداخت آنلاین ارزی انجام بدهید. 

آیلتس چیست؟

IELTS یا همان International English Language Testing System، همان طور که از نام آن پیدا است، به معنی سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است. این آزمون یکی از معتبرترین آزمون‌های بررسی دانش زبان انگلیسی در سراسر جهان است. یک آزمون زبان انگلیسی از قلب بریتانیا که دانشگاه‌ها و موسسات زیادی در سراسر دنیا آن را قبول دارند. در واقع با پرداخت هزینه آزمون آیلتس شما راه خود را برای دریافت پذیرش از خیلی از دانشگاه‌ها و سفارتخانه‌های سراسر دنیا باز کرده‌اید. این آزمون به دست دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود. مراکز برگزاری آزمون آیلتس در تهران در بسیاری از سایت های معتبر نشان داده شده است  .

نمره بندی IELTS به چه صورت است؟

نمره بندی آیلتس در یک مقیاس بین ۰ تا ۹ انجام می‌شود. فراموش نکنید که آیلتس فقط یک آزمون ارزیابی سطح زبان انگلیسی است. بنابراین، نمره قبولی برای این آزمون در نظر \رفته نشده است. دانشگاه‌ها، سفارتخانه‌ها و موسسات مختلف، هرکدام از شما سطح نمره خاصی (معمولا بین آیلتس ۵ تا آیلتس ۷/۵) درخواست می‌کنند. مثلا دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاروارد برای اینکه شما را بپذیرید، از شما حداقل نمره آیلتس ۷ می‌خواهند.

بخش‌های آزمون آیلتس

آزمون آیلتس از ۴ بخش شنیدن، خواندن، نوشتن و مکالمه تشکیل شده‌است. همانطور که از نام بخش‌های مختلف آیلتس مشخص است، ۴ مهارت اصلی شما در یک زبان، در آزمون آیلتس به زبان انگلیسی سنجیده می‌شود. پس از پایان آزمون، برای هر بخش نمره‌ای جدا در نظر گرفته می‌شود که هر کدام روی نمره نهایی شما تاثیرگذار هستند.

ممکن است دانشگاه یا هر موسسه دیگری که از شما نمره آیلتس خواسته، برای هر مهارت هم حداقل نمره‌ای در نظر گرفته باشد. به عنوان مثال بگویند که نمره شما در مهارت مکالمه نباید پایین‌تر از ۷ باشد.

پرداخت هزینه آیلتس

روز امتحان آیلتس چه اتفاقی می‌افتد؟

امتحان آیلتس با پاسخ به سوالات مهارت شنیدن یا Listening آغاز شده و پس از پاسخ به سوالات بخش Reading با مهارت Writing به پایان می‌رسد. مهارت Speaking یا مکالمه شما هم در امتحانی جداگانه و در حضور یک ممتحن صورت می‌گیرد. تاریخ و زمان تست Speaking شما در همان روز امتحان به شما اعلام می‌شود. این تاریخ از عصر همان روز امتحان تا ۵ روز بعد از آن، متغیر است.

نتیجه آرمون آیلتس چه زمانی اعلام می‌شود؟

هنگام پرداخت هزینه ثبت نام آیلتس حتما همه ما به روزی فکر می‌کنیم که نتیجه را گرفتیم و آن را برای دانشگاه یا سفارت مورد نطرمان ارسال کرده‌ایم. نتیجه آزمون آیلتس۷ درست دو هفته پس از پایان تست Speaking شما، در دسترس خواهد بود. پس از دریافت نتایج و تا یک ماه پس از آن، دفاتر برگزار کننده آزمون آیلتس تا ۵ کارنامه را به صورت رایگان به مراکز مد نظر شما ارسال می‌کنند.

اگر بخواهید پس از گذشت یک ماه یا بیش از تعداد ۵ کارنامه ارسال کنید، باید به ازا هر کارنامه مبلغی پرداخت کنید.

منبع : nikpardakht.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.