learningenglish123

آموزش تخصصی زبان انگلیسی

learningenglish123

آموزش تخصصی زبان انگلیسی

کتاب آیلتس جنرال

یکی از نگرانی‌های همه ما برای یک امتحان به خصوص امتحانات دشوار، چگونگی آماده شدن و برنامه ریزی برای آن آزمون است. به طور معمول افرادی که با نظم و برنامه ریزی برای این امتحان‌ها مطالعه می‌کنند موفق تر از سایرین خواهند بود. این مسئله در مواجهه با آزمون‌هایی مانند کنکور و همچنین آزمون‌های زبان مانند تافل، آیلتس، GRE  و سایر آزمون‌های مشابه، صادق است. با مطالعه مجموعه راهکارهایی که در این مقاله ذکر می شود تا حدود زیادی می‌توانیم شانس موفقیت خود را در این آزمون‌ها بالا ببریم. به همین جهت در این مقاله بر آن شدیم تا برای داوطلبان آزمون آیلتس (IELTS)، برخی نکات مهم برای آماده سازی شرکت در این آزمون را بیان کنیم. چنانچه شما نیز یکی از متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس هستید، ادامه مطالعه مقاله را از دست ندهید.

۱- سطح زبان خود را مشخص کنید.

مسیر آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس همانند دیگر آزمون های زبان همچون تافل از تعیین سطح زبان آغاز می‌شود و این تعیین سطح و در واقع ارزیابی سطح زبان، سبب آگاهی شما از توانایی و تسلط خودتان، بر بخش‌های تشکیل دهنده آزمون می‌گردد. اغلب موسسات معتبر آموزش آیلتس و تافل، آزمون‌های تعیین سطح برگزار می‌کنند و اغلب نتیجه را به صورت، پایه (Elementary)، متوسط (Intermediate)، بالاتر از متوسط (Upper intermediate) و پیشرفته، اعلام می‌نمایند. علی‌رغم تفاوت‌های آزمون تافل و آیلتس شما می‌توانید از زمان‌بندی ارائه شده برای آزمون تافل به عنوان یک مبنای کلی برای آزمون آیلتس، استفاده نمایید. برای مثال اگر پس از ارزیابی سطح زبان خود متوجه شدید که در بخش Reading تسلط اندکی دارید، به جز تمرین و استفاده از منابع معتبر و بروز، سعی کنید مهارت‌ها و تکنیک‌ها را بیاموزید و دامنه لغات خود را گسترده‌تر نمائید. بنابراین در هر بخش می‌توانید خود را سنجیده و زمان‌بندی مناسب برای برطرف نمودن نقاط ضعف را در نظر بگیرید.

۲- برای مطالعه خود برنامه ریزی کنید

در کنار نتیجه آزمون تعیین سطح عامل دیگری که توجه به آن اهمیت ویژه دارد، ددلاین دانشگاه مقصد شما است با در نظر داشتن این دو عامل می‌توانید برنامه زمانی مطالعه برای آزمون آیلتس را تنظیم نمایید. اگر به موقع برای اپلای و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارجی اقدام نمایید، جهت برنامه ریزی هر یک از مراحل، وقت کافی در اختیار خواهید داشت. زمان‌بندی به شما کمک می‌کند برای هر یک از بخش‌های تشکیل دهنده آزمون آیلتس مهارت لازم را کسب نمایید چرا که تقویت هر چهار بخش به طور همزمان، دریافت نمره خوب را برای شما تضمین می‌کند. اما چنانچه به هر دلیلی فرصت زیادی تا آزمون برایتان باقی نمانده است، بهترین راه حل برای شما تمرین، تمرکز و پیوستگی در مطالعه است بدین معنا که اگر کمتر از سه ماه برای آماده شدن وقت دارید و سطح زبان شما در حد متوسط ارزیابی شده است، حداقل روزانه، ۵ الی ۶ ساعت به مطالعه برای آزمون آیلتس اختصاص دهید. این تمرکز تا حد زیادی شما را به نمره مطلوب‌تان نزدیک می‌نماید.

بنابراین بهترین حالت برای زمان‌بندی و در نهایت دریافت نتیجه دلخواه، شروع به موقع مطالعه بر اساس سطح زبانی شما است و در صورت نبود زمان مناسب، تنها با تمرین و تمرکز باید خود را برای شرکت در آزمون آیلتس آماده کنید.

همیشه زمانی را برای شرکت در آزمون انتخاب نمایید که در صورت عدم دریافت نتیجه مطلوب، حداقل فرصت شرکت در یک آزمون دیگر را پیش از ددلاین دانشگاه‌ها، داشته باشید.

۳- منابع معتبر آزمون آیلتس را برای مطالعه پیدا کنید

یک برنامه ریزی مطالعاتی منسجم تنها زمانی موفق خواهد بود که از منابع موثق و معتبر بهره گیرد. کسب آمادگی برایآزمون آیلتس هم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین لازم است کتاب آیلتس جنرال که توسط موسسات بین المللی زبان هر ساله معرفی می گردند مورد بررسی قرار گیرد.

آزمون آیلتس

۴- درآزمون‌های آزمایشی شرکت کنید

در طول مدت کسب آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس، ممکن است احساس کنید در بخش‌هایی از آزمون توانایی بیشتری دارید. برای مثال این امکان وجود دارد، دیدن فیلم‌های بسیار به زبان انگلیسی، تبحر شما را در بخش Listening زبان انگلیسی افزایش داده باشد و یا صحبت با افراد انگلیسی زبان، سبب تسلط شما در Speaking شده باشد ولی این بدان معنا نیست که در آزمون آیلتس هم به خوبی این بخش‌ها را پشت سر خواهید گذاشت چرا که هر یک از بخش‌های آزمون به مهارت‌ها و تکنیک‌های خاصی در پاسخ‌گویی وابسته است. شرکت در آزمون‌های آزمایشی کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی نموده و مهارت مدیریت زمانی در روز آزمون را کسب نمایید.‌ برای ثبت نام در آزمون‌های آزمایشی می‌توانید به موسسات آموزشی معتبر زبان انگلیسی که این نوع آزمون‌ها را برگزار می نمایند، مراجعه نمایید و بر اساس برنامه‌های زمانی تعیین شده در این موسسات و میزان زمان باقی مانده تا روز آزمون، در آزمون‌های آزمایشی شرکت نمایید.

۵- نکات و تکنیک‌ها را یاد بگیرید.

شرکت در آزمون‌های زبان تافل و آیلتس نیازمند آشنایی شما با یکسری نکات و آشنایی با تکنیک‌ها است. نکات به شما کمک می‌کند در زمان پاسخگویی به سوالات بر روی موارد کوچک اما کلیدی دقت نمایید و بر اساس آن سوال را به درستی پاسخ دهید. تکنیک‌ها یا مهارت‌ها به سرعت عمل شما در پاسخ‌گویی کمک نموده و شما زمان کمتری را از دست می‌دهید. برای مثال در آزمون آیلتس و تافل می‌توانید از تکنیک Note Taking (نت برداری) برای نکته برداری در بخش‌ Speaking کمک بگیرید و در زمان کوتاه‌تری به سوالات این بخش پاسخ دهید.

در پایان این نکته را به یاد داشته باشید که جهت اپلای برای دانشگاه‌ها باید حتما در آزمون آکادمیک آیلتس شرکت نمایید. نوع جنرال این آزمون معمولا توسط کسانی‌ انتخاب می‌‌شود که برای مهاجرت اقدام می‌‌کنند. آزمون آیلتس آکادمیک نیز بیشتر به دانشجویانی که متقاضی تحصیل در اروپا یا استرالیا هستند توصیه می‌‌شود. هر چند که در حال حاضر برخلاف چند سال گذشته تقریباً تمامی دانشگاه‌ها در جهان این نمره را نیز به عنوان نمره آزمون زبان برای بررسی پرونده متقاضیان تحصیل می‌پذیرند.

منبع : http://blog.tehranpayment.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.