learningenglish123

آموزش تخصصی زبان انگلیسی

learningenglish123

آموزش تخصصی زبان انگلیسی

امتحان زبان msrt

در سال های اخیر تب مدرک دکتری در کشور ما بالا گرفته است . داوطلبان برای کسب عنوان دکتری موظف به شرکت در آزمون زبان ملی یا آزمون زبان بین المللی هستند . نحوه انتخاب آزمون و آمادگی در آن بسته به نوع رشته ، دانشگاه داوطلب و هدف آن متفاوت است . بسیاری از داوطلبان بدون اطلاع از نحوه آزمون ها و اعتبار آنها ، زمان و انرژی خود را صرف آمادگی در آزمون های بین المللی مانند آزمون تافل یا آزمون آیلتس می کنند . داوطلبان برای انتخاب یک آزمون که در آن شرکت کنند ابتدا باید توجه داشته باشند که هدفشان از شرکت در آزمون ، تحصیل در خارج از کشور است یا تحصیل در مقطع دکتری در داخل ایران . طبیعتا تشخیص هدف از تحصیل و گرفتن مدرک زبان کاری بسیار آسان است و باعث می شود تا در وقت و انرژی داوطلب صرفه جویی شود . در ادامه به بررسی عنوان های آزمون تافل چیست ؟ ، جزئیات امتحان زبان MSRT  و تفات آزمون MSRT  با آزمون MHLE چیست ؟ می پردازیم .


آزمون MSRT چیست ؟

پاسخ به سوال (( آزمونMSRT  چیست ؟ )) کاری آسان است که با کمی صبر قابل پاسخ گویی است .

 آزمون زبان انگلیسیMSRT  جامع ترین آزمونی زبانی است که در ایران توسط وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اطلاعات برگزار می شود . این آزمون توسط تمام دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه های آزاد اسلامی مورد قبول است . این آزمون 10 بار در سال برگزار می شود و هر داوطلب می تواند چندین بار در آن شرکت کند و اگر بار اول نتوانست در آزمون نمره قابل قبول کسب کند ، می تواند دوباره در آن شرکت کند . اعتبار نمره آزمون  MSRT دو سال است و اگر داوطلب بعد از گذشت دو سال احساس نیاز به نمره این آزمون کند ، باید دوباره در آزمون شرکت کند . ابتدا داوطلب باید در سامانه آزمون MSRT  ثبت نام کند و پروفایل شخصی بسازد و بعد از تکمیل قسمت اطلاعات شخصی ، باید یک عکس تمام رخ و جدید با پس زمینه روشن ، اسکن صفحه اول شناسنامه ، اسکن کارت ملی ، اسکن آخرین مدرک تحصیلی و اسکن کارت دانشجویی را پیوست کند و پروفایل خود را آپلود کند . حال داوطلب می تواند در پروفایل خود تقویم آزمون ها را نگاه کرده و مطابق با آمادگی خود در آنها ثبت نام کند . سیستم به شما مدت زمانی را اعلام می کند تا هزینه آزمون MSRT  را به صورت اینترنتی پرداخت کنید . هزینه این آمون 60 هزار تومان می باشد .

 اگر داوطلبی در آزمون  MSRT  ثبت نام کرده باشد اما با توجه به شرایط تصمیم بگیرد که تاریخ امتحان را عوض کند تا بتواند آمادگی بیشتری کسب کند ، می تواند تا حداکثر 15 روز قبل تاریخ امتحان باید در پروفایل خود به قسمت ارسال و دریافت پیام برود و درخواست تعویض تاریخ امتحان کند . لازم به ذکر است انتقال فقط به آزمون بعدی امکان پذیر است و امکان انصراف از آزمون وجود ندارد .

اعلام نتایج آزمون MSRT  یک هفته بعد از برگزاری اعلام می شود و داوطلب می تواند در پروفایل خود کارنامه را رویت کند و آن را چاپ کند . باید دقت شود که هر آزمون ظرفیت خاصی را دارد و هرچه زودتر اقدام به ثبت نام کنید ، بهتر است چون در صورت دیدن پیام (( ظرفیت شهر انتخابی تکمیل شده است )) ، هیچ شانسی برای شرکت در آزمون MSRT  در آن تاریخ خاص نخواهید داشت .


جزئیات آزمون زبان MSRT

جزئیات آزمون زبان MSRT با ثبت نام MSRT  آغاز می شود . این آزمون 100 دقیقه ای شامل 100 سوال می باشد که از چند بخش تشکیل شده است .

در بخش شنیداری 30 سوال مطرح می شود که زمان پاسخ گویی به آن بعد از اتمام پخش سی دی است و حدودا 30 تا 35 دقیقه وقت نیاز دارد .

در بخش گرامر  30 سوال مطرح می شود که زمان پاسخ گویی به آن 20 دقیقه می باشد .

در بخش درک مطلب 40 سوال مطرح می شود که زمان پاسخ گویی به آن 50 دقیقه است .

عموما دفترچه ها در دو زمان پخش می شوند . اول دفترچه بخش اول پخش می شود و بعد از جمع آوری آن دفترچه ای حاوی سوالات بخش دوم و سوم پخش می گردد .

حداقل نمره قابل قبول برای پذیرش در دانشگاه های مورد اعتبار کشور ، 50 می باشد . البته هر داوطلب باید با توجه به رشته درخواستی و دانشگاه مد نظرش ، نمره خاصی را بگیرد .

نکته قابل توجه این است که این آزمون نمره منفی ندارد .

منابع مختلفی برای آمادگی در این آزمون معرفی شده که از بهترین آنها می توان به رفرنس های آزمون تافل ، کتاب های تافل لانگمن ، 504 Essential Words For Toef  و تست های تافل ibt  اشاره کرد .


” آزمون MSRT چه تفاوتی با آزمون MHLE دارد؟ “

تفات آزمون MSRT با آزمون MHLE چیست ؟

چندی است سوال هایی مانند (( تفاوت آزمون MSRT  با آزمون  MHLE  چیست ؟ )) از داوطلبان شرکت در آزمون های ملی به گوش می رسد . همان طور که در قسمت های قبل ذکر شده ، آزمون MSRT توسط وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اطلاعات برگزار می شود و این آزمون توسط تمام دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه های آزاد اسلامی مورد قبول است و در حین مصاحبه از داوطلب پذیرفته می شود . آزمون  MHLE  نیز یک آزمون زبان انگلیسی است با این تفاوت که توسط وزارت بهداشت برگزار می شود و مختص گروه علوم پزشکی است . محتوای و سیستم نمره دهی هر دو آزمون تقریبا یکسان است و تنها تفاوت آزمون زبان MHLE با آزمون زبان MSRT در محتوای لغات و متون سوالات است . در آزمون  MHLE  این محتوا تخصصی تر و در زمینه علوم پزشکی می باشد .


منبع : http://www.heyvagroup.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.