learningenglish123

آموزش تخصصی زبان انگلیسی

learningenglish123

آموزش تخصصی زبان انگلیسی

نکاتی برای تقویت مهارت شنیداری در زبان انگلیسی

تقویت مهارت شنیداری در زبان انگلیسی به جز با زیاد شنیدن ممکن نیست . بسیاری از افراد بر این عقیده باور دارند که مهارت شنیداری دشوارترین مهارت زبان انگلیسی است و همیشه مشکلاتی را در آموختن این مهارت دارند، ولی باید بدانیم که آموختن هر مهارتی در هر زبانی راه ها و روشهای خاص خود را دارد

و اگر بتوانیم از روش های درست آموختن استفاده کنیم حتما یادگیری این مهارت خیلی آسان تر خواهد شد.

 1- خود را کودک فرض کنید و فقط گوش کنید

ابتدا، خود را کودکی فرض کنید که تازه به دنیا آمده است. همانطور که کودکان قبل از اینکه بتوانند صحبت کنند فقط گوش می دهند شما هم باید وقت زیادی را صرف تمرین گوش کردن به مطالب گوناگون کنید. به عبارت دیگر انتظار نداشته باشید که در مدت کمی بتوانید در این زمینه مهارت لازم را بدست آورید. شما باید در این راه صبور و سختکوش باشید.

 2- برای شروع، به مکالمات کوتاه انگلیسی با لغات و جملات ساده گوش کنید.

به مرور زمان که بر مهارت شما اضافه شد، مدت زمان مکالمات و میزان دشواری لغات و عبارات بکار رفته را افزایش دهید.

 

3- تمرین شنیداری را بطور منظم انجام دهید تا به آن عادت کنید.

به یاد داشته باشید که ما 2 گوش و یک زبان داریم و این یعنی که دو برابر بیشتر از آنچه حرف می زنیم باید بشنویم.

تقویت مهارت شنیداری در زبان انگلیسی

 

4-در زمینه موضوعات مورد علاقه تان بیشتر انگلیسی گوش بدهید

در هر یک از مراحل آموختن ، بیشتر به مطالبی گوش کنید که برای شما لذت بخش تر بوده و یا اطلاعاتی در مورد آن دارید، به این ترتیب شما می توانید بدون هیچ احساس خستگی مطالب انگلیسی طولانی مدت را گوش دهید.

5- در شنیده ها به مفاهیم توجه کنید

اگر معنی لغات یا عباراتی را نمی دانید جای نگرانی نیست. با در نظرگرفتن مفاهیم کلی آنچه گوش می دهید، می توانید معنی آن کلمه یا عبارت را حدس زده و ابهامات خود را به سادگی برطرف کنید.

 

حال باید بگوییم که اگر مهارت listening شما بهتر شود، شما به آسانی قادر خواهید بود تا با لهجه ایی قابل قبول صحبت کرده و با دیگران به راحتی ارتباط برقرار کنید. وقتی که شما زیاد به مکالمات و فایل های صوتی انگلیسی گوش می دهید بعد از مدتی سعی می کنید تا مشابهه آن افراد صحبت کنید، بنابراین بعد از مدت کوتاهی شما می توانید تقریباً مانند یک آمریکایی زبان یا یک انگلیسی زبان صحبت کنید. پس نتیجه می گیریم که نحوه یادگیری مهارت های شنیداری زبان انگلیسی  تاثیر مستقیم و مثبتی بر صحبت کردن شما دارد.


منبع : iran-europe.net

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.