learningenglish123

آموزش تخصصی زبان انگلیسی

learningenglish123

آموزش تخصصی زبان انگلیسی

دوره tesol

دوره تخصصی تیسول tesol  , TESOL (Teach English to Speakers of Other Languages) 
TESOL که در گذشته بیشتر با واژه های TEFI و یا TESL بوده، دوره ای است که برای تربیت مدرسین در نظر گرفته میشود.

معمولا این مدرک برای کسانی مناسب است که قصد آموزش زبان انگلیسی در کشور هایی را دارند که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست.ما در آموزش این  دوره ی از  اساتید مجرب استفاده می کنیم که بتوانند برای مدیریت  کلاس های زبان با هر هدفی مناسب باشند.

در کلاس ها چیزی که برگزاری دوره TESOL را با دوره های معمولی TTC متفاوت می کند عمل گرا بودن این دوره ها هستند. شما چندین با DEMO می دهید و همچنین چندین کلاس را Observe خواهید کرد تا تجربه خود را افزایش دهید.

برگزاری دوره TESOL این مزیت را دارد که می توانید مدرکی بین المللی کسب کنید که نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشور های دنیا نیز از آن استفاده کنید.

امروزه نیاز به دانش زبان انگلیسی واستفاده از آن به روش های گوناگون روبه افزایش می باشد. به همین دلیل تقاضای فراگیری این زبان نیز رو به افزایش گذاشته و در نتیجه نیاز به اساتید متبحر آموزش زبان انگلیسی بیش از پیش احساس می شود.
از آنجاییکه در دنیای مدرن امروز دوره تدریس زبان انگلیسی به روش سنتی سرآمده و مورد پسند مردم قرار نمی گیرد بسیاری از موسسات به تدریس این زبان با اصول و روش آکادمیک روی آورده و اساتید خود را غالبا ً از میان افراد ماهر، آموزش دیده و دارای گواهینامه های بین المللی روش تدریس انتخاب می کنند. یکی از مدارک بین المللی  و معتبر اصول و روش تدریس زبان انگلیسی در دنیا مدرک TESOL میباشد.

TESOL یک مدرک معتبر بین المللی جهت تدریس زبان انگلیسی به غیر انگلیسی زبانان می باشد. افراد دارای این مدرک می توانند بعنوان  معلم زبان انگلیسی در کشورهای دیگر مشغول بکار شوند . مدرک TESOL یک مدرک معتبر بین المللی است که توانایی شما در تدریس در سطوح بین المللی را تایید می کند. امروزه فرصتهای شغلی زیادی در سراسر جهان برای معلمانی که دوره TESOL را گذرانده باشند وجود دارد.
هدف اصلی TESOL آشنا سازی اساتید زبان انگلیسی با روشهای نوین آموزشی و فراگیری این زبان می باشد . پس از اتمام دوره TESOL اساتید ، دانش و ابزارهای لازم جهت آموزش زبان انگلیسی را پیدا کرده و می توانند به افراد مختلف با توانایی و نیازهای گوناگون آموزش دهند .
در بسیاری از کشورها مدرک TESOL اولین شرط اصلی برای استخدام یک استاد زبان انگلیسی می باشد . دوره های TESOL اساتید را برای نوشتن طرح درسهای هدفمند، مدیریت، کلاس داری و تدریس حرفه ای آماده می سازد . در این کلاس ها دانش گرامری اساتید نیز افزایش می یابد . علاوه بر موارد ذکر شده دارندگان این مدرک موقعیت بهتری جهت کاریابی چه در داخل و یا خارج از کشور خواهند داشت.


فواید داشتن مدرک TESOL

 داشتن مدرکی معتبر در دست برای امر تدریس در تمامی کشورهای دنیا

2- اهتمام به امر تدریس و کسب کمک هزینه تحصیل حتی برای کسانی که در کشورهای دیگر در رشته های دیگر تحصیل می نمایند.

3-قدرت پیشنهاد حق­التدریس بیشتر برای کسانی که دارای این مدرک هستند نسبت به کسانی که این مدرک را در دست ندارند.

4- بسیاری از افراد تنها به این دلیل که می خواهند مهاجرت کنند و داشتن این مدرک امتیاز زیادی در قبول شدن آنها در کشور مقصد خصوصا کانادا دارد اقدام به دریافت این مدرک کرده اند.

فواید ارائه مدرک TESOLچیست؟

در حال حاضر اکثر کشورهای دنیا به سوی این مدرک گرایش پیدا کرده اند و داشتن این مدرک را برای استخدام مدرس ضروری می دانند. فوائد ارائه چنین مدرکی عبارت است:

1- ارائه یک الگو و طرح منسجم جهانی و تعریف یک استاندارد بین المللی منسجم برای تدریس زبان انگلیسی

2- جلوگیری از اعمال سلیقه شخصی در تدریس که در کشور ما بسیارشایع می­باشد.

3- انتخاب مدرس برحسب استاندارهای جهانی و جلوگیری از انتخاب برحسب سلیقه یا روابط شخصی.

4- اعتماد بیشتر والدین و فراگیران به مؤسساتی که مدرسان آن دارای مدرک بین المللی تدریس زبان انگلیسیTESOL  می باشند.

5- آسانتر شدن کار مدیران مؤسسات و مراکز علمی در انتخاب معلمان شایسته و باسواد جهت تدریس

6- ضروری نبودن برگزاری آزمونهای تعیین سطح جهت استخدام مدرس برای کسانی که دارای این مدرک می باشند.


TESOL   برای چه کسانی توصیه می شود؟

. کسانی که می خواهند قدم در دنیای آموزش زبان انگلیسی به صورت حرفه ای بگذارند.1

. کسانی که می خواهند از تخصصی دیگروارد دنیای آموزش زبان انگلیسی شوند.2

آن دسته از افرادی که آموزش زبان انگلیسی را شروع کرده اند ولی می خواهند خود را باروشهای نوین آموزش.3

زبان انگلیسی آشنا کنند.

آن دسته از اساتید زبان که می خواهند خود را برای رقابت در دنیای رقابتی امروز مجهزکنند.4


ویژگی های دوره تیسول

اصول آموزش صحیح و موثر را به شما تعلیم می دهد.

شیوه های نوین تدریس را به شما آموزش می دهد و شما را با شیوه های قبلی آشنا می کند.

شما را با انواع مهارت های عملی برای آموزش مهارت های زبان انگلیسی به بزرگسالان آماده می سازد.

 شیوه طراحی کلاس، دوره و درس در اختیار شما قرار می گیرد.

شما را در کلاس واقعی تعلیم میدهد.


 

معیار ثبت نام TESOL

برای ثبت نام در برنامه آموزشی مدرک تسول ، یک شرکت کننده باید معیارهای زیر را داشته باشد :

1) باید سن او بالاتر از 21 سال باشد.

2)باید حداقل تحصیلات دبیرستان خود را با موفقیت گذرانده باشد و نمرات خوبی داشته باشد. داوطلبینی که مدرک دیپلم یا مدرک دیگری دارند ترجیح داده می شوند.

3) باید زبان انگلیسی را خیلی خوب بداند. تمامی متقاضیان باید همزمان با ثبت نام در آزمون سنجش مهارت زبان انگلیسی ELSشرکت نمایند و حداقل نمره آیلتس 6.5 را کسب نمایند .

4)هیچ گونه سابقه کاری در خصوص تدریس اجباری نیست .

 

نحوه ارزیابی TESOL

اساتید در طول دوره در حال ارزیابی شما می باشند. در پایان دوره امتحان نهایی وجود ندارد و صرفا حاصل کار شما درطول دوره است که نتیجه نهایی را تعیین می کند. ارزیابی شما بر پایه دو مورد زیرصورت می گیرد:



الف) تمرین تدریس و Peer observation

شما موظف هستید که 8 ساعت تمرین تدریس در دو سطح با قابلیت های مجزا داشته باشید. ضمناً مدت 8 ساعت


موظف به مشاهده روش های تدریس اساتید تأیید شده از سوی دپارتمان و تکمیل فرم های مربوطه و تحویل به اساتید دوره  می باشید.


ب) ارزیابی کتبی


دوره شامل 4 بخش است که در قالب کلاسهای آخر هفته ارائه می گردد. جهت موفقیت در این 4 بخش، شرکت کنندگان می  بایست پس از مطالعه و آموزش، 6 مقاله با موضوعات معرفی شده بنویسند. این مقاله ها جهت بررسی و ارزیابی نهایی به  London Teacher Training College (LTTC) ارسال می گردد.مقاله های نگارش شده، در صورت عدم تایید، تا 3 مرتبه مجاز به تصحیح و ارسال مجدد می باشند.


آیا دوره نمره دارد؟


در پایان دوره با توجه به عملکرد شرکت کنندگان در کلاس های تئوری، تدریس در کلاس های واقعی و مقاله های نگاشته شده ،  یکی از نمرات زیر تعلق می گیرد:


Grade A: Pass with Distinction


Grade B: Pass with Credit


Grade C: Pass


گواهینامه پایان دوره TESOL

دانش پذیرانی که این دوره را با موفقیت سپری نمایند علاوه بر دریافت مدرک بین المللی TESOL ،  گواهینامه مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با عنوان ” تربیت مدرس بین المللی زبان انگلیسی” دریافت خواهند کرد.

دارندگان مدرک TESOL در کشورهای مختلف ، رسما به عنوان مدرس زبان انگلیسی شناخته شده و می توانند از فرصتهای شغلی در این زمینه به خوبی بهره برداری کنند.


مدرک صادر شده و اعتبار دوره tesol

به  شرکت کنندگانی که باموفقیت دوره را به اتمام می رسانند مدارک زیر از LTTC اعطاء می گردد:


LTTC Diploma in Teaching English to Speakers of Other Languages

TQUK  Level 7 Diploma in Teaching English to Speakers of Other Languages &  an award from OFQUAL

مدرک دوم اعتبار مدرک صادر شده توسط LTTC را در سازمان آموزش و مهارت های انگلستان تایید می کند که منجر به تایید بین المللی مدارک صادر شده می باشد.

 

سوالات شما

=========

فرق TEFL با TESOL در چیست؟

در هیچ تفاوتی بین این دو اصطلاح وجود ندارد و هر دو برای یک منظور استفاده می شوند.

از اصطلاح TEFL بیشتر در اروپا استفاده می شود و TESOL در ایالات متحده آمریکا.


چرا باید TESOL داشته باشیم؟

با توجه به رقابت شدید بین موسسات و اساتید زبان انگلیسی و تعداد زیادی از افراد که وارد این صنعت شده اند نیاز است که به دانشی دست پیدا کنیم که مطابق با استانداردهای روز باشد. در ضمن اینکه اطلاعات ما را به روز می کند به شکل عملی هم راه های جذاب و موثر تدریس زبان انگلیسی که در دنیا استفاده می شود را به ما بیاموزد.در دنیای با رقابت الان حتی اگر افرادی که تجربه فراوان در امر آموزش زبان انگلیسی دارند ولی به صورت علمی در ارتباط با اصول آن آشنایی ندارند ممکن است از صحنه ی مدرن آموزش کنار زده شوند.

در دوره ی TESOL چه چیزی آموزش داده می شود؟

در دوره TESOL یا همان TEFL مباحث بسیار مهمی از قبیل مدیریت کلاس (نحوه ی تعامل با دانش آموزان٬ انتخاب چیدمان کلاس٬ نور کلاس٬ استفاده از امکانات موجود در کلاس و ….)‌ صحبت می شود.همچنین در این دوره از نحوه ی آموزش لغات٬ گرامر٬ نوشتاری و شنیداری و مراحل تدریس هم سرفصل هایی ارایه شده است. موضع مطرح شده دیگر در این دوره شیوه های بوجود آمده برای تدریس می باشد.در این دوره کارآموزان با تجربه های دیگر اساتید آشنا می شوند و می توانند با استفاده از این تجربیات به نحو احسن در کلاس خود اجرایی کنند.


تفاوت بین TEFL,TESOL و TESLچیست؟

TESOL به معنای آموزش زبان انگلیسی به متکلمان زبان های دیگر است و دوره های آن به دنبال فرآهم کردن تمام نیازهای دانش آموزان است. TEFL به معنای آموزش زبان انگلیسی بعنوان زبانی خارجی است و به تدریس زبان انگلیسی در کشورهایی نظیر چین،برزیل یا یونان اشاره دارد که انگلیسی در آنجا بطور گسترده استفاده نمی شود. TESL به معنای آموزش زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم است و به تدریس زبان انگلیسی در محیطی نظیر بریتانیا که انگلیسی تکلم می شود یا کشورهایی نظیر هند و زامبیا که انگلیسی در آنجا بطور گسترده استفاده می شود،اشاره دارد.در عمل،هیچ تفاوتی وجود ندارد.معلمان با هر کدام از این مدرک ها قادر به یافتن شغل در سرتاسر جهان هستند. تا زمانیکه مدرک توسط فردی حرفه ای مورد تأیید باشد،عنوان مدرک برای کار فرماها بی اهمیت است.

آیا نیازی هست که متکلم زبان انگلیسی باشم؟

خیر.بسیاری از متکلمان غیر بومی زبان انگلیسی یکی از دوره ها را گذرانده اند و به تدریس انگلیسی با موفقیت ادامه داده اند.اگر از نظر مکالمه و نگارش در سطح خوبی هستید،همه چیز رو به راه است.

دوره ی آموزشی TESOL چه مدت طول می کشد؟

حدودأ 6 ماه

آیا نیازی هست که قبلاً تدریس کرده باشم؟

برای دوره ی TESOL ، خیر،اگرچه بعضی از دانش پذیران در حال تدریس هستند و یا قبلاً تدریس کرده اند.

محدودیت سنی وجود دارد؟

باید حداقل 18 سال داشته باشیدتا بتوانید دوره ی TESOL رابگذرانید. بیشتر دانش آموزان بالای 21 سال هستند. تا زمانیکه سالم هستید محدودیت سنی وجود ندارد و می توانید در بسیاری از کشورها در سرتاسر جهان تدریس کنید. این روزها VSO و برخی از سازمان های دیگر تعداد زیادی از معلمان بازنشسته را بعنوان نیروی جدید به خدمت می گیرند. در نتیجه متقاضیان 60-70 ساله زیاد شده اند.

آیا نیازی به مدرک برای تدریس و شرکت در دوره ها هست؟

اگرچه نیازی نیست ولی می تواند شما را در یافتن شغل معلمی کمک کند. بسیاری از کارآموزان مدرکی دارند در حالیکه بقیه مدارکی دارند که سطح آنها از مدارک رسمی پایین تر است. علاوه بر اعتبار مدرک تدریس TESOL،آنچه که بیشتر کار فرماها به دنبال آن هستند فردی است که مسلط به انگلیسی باشد و علاقه به تدریس داشته باشد. بیشتر کارآموزان ما به کار در حوزه های متنوع در کشورهای مختلف در سرتاسر جهان ادامه داده اند.

آیا موضوعاتی که در گذشته مطالعه کرده ام،اهمیت دارد؟

خیر.بسیاری از دانشمندان،ریاضی دانان،مهندسان،فروشندگان ، کار آموزان حرفه ها و خارجی زبان ها در پی تبدیل شدن به معلمی نمونه در تدریس زبان انگلیسی هستند. موضوعاتی که قبلاً مطالعه کرده اید در تدریس زبان انگلیسی آنقدر مهم نیستند. اگرچه،هر کاری که قبلاً انجام داده اید می تواند شما را به بهتر شدن در تدریس کمک کند.


در پایان دوره چه مدرکی دریافت خواهم کرد؟

برای دوره ی TESOL شما مدرکTESOL را دریافت می کنید که توسط ایران آیلتس صادر می شود. این مدرک به شما امکان تدریس زبان انگلیسی در مدارس و دانشکده ها در هر جای دنیا را می دهد. با دریافت این مدرک از این پس با لقب Cert که بعد از اسمتان قرار می گیرد،نامیده می شوید.

در دوره ی TESOL چگونه ارزیابی می شوم؟

در پایان هر نمونه،تمرین هایی دارید که پس از انجام دادن آنها برای تصحیح به ما بر می گردانید. این تمرین ها شامل مقاله ای 1000 کلمه ای،توضیحاتی راجع به دوره های فنی،توضیحاتی درباره ی چگونگی ارائه ی زبان جدید،ارزیابی طرح درس،نوشتن طرح درس،ارزیابی وضعیت کلاس و غیره می شود. تمرین های شما از طریق پست الکترونیک یا پست به معلم دوره تان ارسال می شود. نتیجه ی کار حداکثر 15 روز بعد به شما ارسال می شود.

آیا شرایط مدرک TESOL آنقدر کافی است که من را در پیدا کردن شغل کمک کند؟

بله.کارآموزان پس از دریافت مدرک به کار در کشورهای مختلف در شرق دور،اروپا،آفریقا و آمریکای جنوبی و بریتانیا نیز ادامه داده اند. مدرک TESOL بعنوان عاملی برای زندگی مطلوب کارآموزان اثبات شده است.


با داشتن مدرک چه نوع شغلی می توانم پیدا کنم؟

بسیاری از دانش آموزان ما در دوره های TESOL در مدارس زبان در اروپا یا شرق دور مشغول به کار هستند.بقیه ی آنها داوطلبانه در کشورهای در حال توسعه کار می کنند.برخی از آنه قبلاً یک سالی را از کار به دور بوده اند یا در استراحت به سر می بردند.برخی دیگر از بازنشستگان قبل از موعد به این موضوع پی برده اند که گذراندن وقت در کشورهای خارجی و تدریس زبان انگلیسی تجربه ای کامل و ارزشمند محسوب می شود. تعدادی از آنها در دبستان ها مشغول به کارند،در حالیکه گروهی با دانش آموزان کلاس دوم کار می کنند.برخی به تدریس به بزرگسالان می پردازند و عده ای هم به تدریس خصوصی در خانه مشغولند.

آیا باید کتاب درسی اضافی خریداری کنم؟

دوره های آموزشی ما بسیار جامع است و برای دوره ی TESOL شما 3 نمونه ی کاری خواهید داشت،بنابراین نیازی به ابزار اضافی نیست.اگرچه،ممکن است مایل به یادگیری بیشتر باشید،به این منظور ما کتابهای مناسبی را به شما پیشنهاد می کنیم که هم در طی دوره وهم روزی که بخواهید شروع به تدریس کنید برایتان مفید باشد.

هر چند وقت یکبار می توانم با معلمم در ارتباط باشم؟

هر دانش آموزی یک معلم خصوصی دارد و شما می توانید هر وقت که خواستید با معلم خود ارتباط برقرار کنید.شما می توانید از طریق پست الکترونیک با وی در ارتباط باشید. همچنین یک سری از سمینارهای زنده ی ویدئویی این امکان را به شما می دهد تا توسط یکی از اعضای گروهمان در بریتانیا راهنمایی شوید. این امکانات به شما امکان پرسش هر گونه سوالی و دریافت جوابهای ضروری را بصورت زنده را خواهد داد.

چرا دوره ی TESOL از دوره های کمبریج و Trinity ارزانتر است؟

دوره ی آموزشی TESOL همان مناطقی را پوشش می دهد که کمبریج/RSA پوشش می دهند و نیازی به دوره های حضوری نیست.معلمان ما بسیار با تجربه و واجد شرایط هستند و به همراه نمونه های دوره،برنامه ی آموزشی TESOL را در اختیارتان خواهند گذاشت.

گواهی TESOL چه مدتی اعتبار دارد؟

گواهی TESOL همانند گواهی مدارس و دانشگاه ها است و پس از مدتی منقضی نمی شود.

در دوره ی TESOL چه چیزی آموزش داده می شود؟

در دوره TESOL یا همان TEFL مباحث بسیار مهمی از قبیل مدیریت کلاس (نحوه ی تعامل با دانش آموزان٬ انتخاب چیدمان کلاس٬ نور کلاس٬ استفاده از امکانات موجود در کلاس و ….)‌ صحبت می شود.همچنین در این دوره از نحوه ی آموزش لغات٬ گرامر٬ نوشتاری و شنیداری و مراحل تدریس هم سرفصل هایی ارایه شده است. موضع مطرح شده دیگر در این دوره شیوه های بوجود آمده برای تدریس می باشد.در این دوره کارآموزان با تجربه های دیگر اساتید آشنا می شوند و می توانند با استفاده از این تجربیات به نحو احسنت در کلاس خود اجرایی کنند.

این دوره به چه شکل برگزار می گردد؟

دوره تسول عموما به هر دو شکل حضوری و از راه دور برگزار می گردد.

دانشجویان با کسب این مدرک می توانند در کالج زبان ELS تدریس نمایند ؟

معیارهای استخدام ELS عبارتند از : یک متقاضی باید دارای یک مدرک درTESOL/TESL/TEFL باشد ، یک مصاحبه کاری انجام داده باشد ، به صورت آزمایشی یک  کلاس را به خوبی اداره نماید ، تعهد کافی نسبت به آموزش داشته باشد و به یادگیری و پیشرفت دانشجویانش علاقه مند باشد . متقاضیانی که تمامی این معیارها را داشته باشند در صورت وجود جای خالی در ELS استخدام می شوند

دانشجویان پس از کامل کردن این دوره می توانند در یک مرکز زبان انگلیسی یا یک موسسه خصوصی در مالزی یا کشورهای دیگر مشغول به تدریس شوند ؟

بله ، با دارا بودن معیارهای استخدامی موسسات مختلف و سیاست های هر کشور می توانید در این راه گام بردارید .

مدرسان این برنامه آموزشی چه افرادی هستند ؟

مدرسان ELSدر زمینه آموزش بسیار شایسته می باشند و تقریباً 10 سال سابقه آموزشی دارند .

چه کسی این مدرک را صادر می کند ؟

مراکز زبان ELS ، مالزی مدرک TESOL را صادر می کنند . کالج زبان ELS مالزی تحت وزارت آموزش مالزی تاسیس شده است . ELS یک کالج امریکایی می باشد که 200 سال سابقه آموزش در مالزی را دارد. شرکت مادر آن در پرینستون ، امریکا تقریباً 500 سال سابقه آموزش دارد !

آیا مدرک TESOLELS در جهان شناخته شده می باشد ؟

شناخت هر مدرک یا مهارت حق ویژه موسسات مورد تائید می باشد . تمامی موسسات به طور معمول معیار تائید خود را بر اساس سابقه اثبات شده موسسه ای که مدرک یا مهارت را اعطاء می کند در نظر می گیرند . به عنوان یک قانون ، اگر دوره آموزشی TESOL بیش از 1000 ساعت  باشد و آموزش عملی بخشی از این دوره آموزشی باشد ، معمولاً در سطح بین المللی شناخته شده می باشد .

در پایان این دوره آموزشی چگونه می توان برای تدریس زبان انگلیسی آماده شد ؟

مدرس خوب بودن تا حد زیادی بستگی به تعهد و تلاش بی وقفه در زمینه یادگیری و تمرین مهارت های آموزشی شما دارد . مانند هر چیز دیگر در زندگی ، هر چه بیشتر تمرین کنید ، در این زمینه بهتر عمل خواهید کرد . به یاد داشته باشید که در این زمینه ناامید و دلسرد نشوید اما از فرصت ها برای یادگیری مهارت ها بهره جوئید .

کالج زبان ELS می تواند برای پیدا کردن کاری در زمینه تدریس به دانشجویان این دوره کمک کند ؟

بخش  TESOLELS به دانشجویان در این زمینه کمک می کند اما پیدا کردن کار را برای آنها تضمین نمی کند . این قضیه تا حد زیادی بستگی به عملکرد شما در طول دوره TESOL دارد که  می تواند شامل کارهای عملی و مصاحبه شغلی نیز باشد .

منبع : http://drjalalian.com