learningenglish123

آموزش تخصصی زبان انگلیسی

learningenglish123

آموزش تخصصی زبان انگلیسی

سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس

براساس تجربه بیش از 10 سال تدریس آزمون آیلتس در ایران و خارج از ایران به جرات خدمت شما عرض می کنم. مهمترین عامل موفقیت در آزمون آیلتس برنامه ریزی موثر و علمی برای آمادگی در آزمون آیلتس می باشد. 


منظور از برنامه ریزی موثر یا Effective Plan برنامه ریزی است که در کمترین زمان بیشترین نتیجه را نصیب شما کند.


اولین سوالی که باید از خود پرسید این است که چرا آمادگی برای آزمون آیلتس برای بعضی ها بسیار سخت است.


اول از همه این که با وجود منابع بسیار برای آمادگی آیلتس نمی توان به جرات تصمیم گرفت که بهترین و قابل اعتمادترین منابع آزمون آیلتس را از کدام منبع تامین کرد؟


نکته دوم اینکه هزینه شرکت در دوره های آمادگی آیلتس بسیار زیاد می باشد. همچنین هزینه شرکت در آزمون آیلتس نیز بسیار بالاست.


در نتیجه کاندیداهای آزمون آیلتس استرس بسیار زیادی را متحمل می شوند. زیرا تمام تلاش و تمرکز آنها این است که در همان بار اول در آزمون آیلتس موفق باشند.


اما اکنون بر می گردیم به سوال مهم و اساسی شما بزرگواران. سوال مهم این است که ...

سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس چیست؟ 


در طول دوره آمادگی آزمون آیلتس همواره باید سه فاکتور مهم را تقویت کنیم . که البته هر کدام مدت زمان مخصوص به خود را دارد.


آفزایش مهارت های عمومی زبان انگلیسی General English Level (مدت زمان لازم برای این فاکتور زیاد)

افزایش مهارت های آزمون-Test Skills (مدت زمان لازم برای این فاکتور متوسط)

افزایش دانش در مورد اینکه آزمون آیلتس به چه صورت نمره گذاری می شود؟ (مدت زمان لازم برای این فاکتور کم می باشد)

افزایش مهارت عمومی زبان انگلیسی 

گاها پرسیدن این سوال که مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس چقدر می باشد؟ جواب یکسانی ندارد. جواب این سوال برای هر کس با توانایی های مختلف، متفاوت می باشد.​


دوستان گاهی فراموش می کنند که آزمون آیلتس یک آزمون برای سنجش مهارت های زبان انگلیسی ما است. هر چقدر که سطح عمومی زبان انگلیسی شما بالاتر باشد، مسلما نمرات بالاتری در آزمون آیلتس کسب خواهید کرد.


دوستانی که از سطح ضعیفی در زبان انگلیسی برخوردار هستند، ابتدا باید سطح عمومی زبان انگلیسی خود را ارتقا دهند. بعضی از دوستان که از سطح ضعیفی در زبان انگلیسی برخوردارند. به اشتباه گمان می کنند صرفا با مطالعه تکنیک های آزمون آیلتس و یا با مطالعه نمونه سوالات آزمون آیلتس با جواب می توانند در مدت زمان یک ماه در آزمون آیلتس موفق شوند.


دوستانی که این مطلب را مطالعه نمودند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند  ۱۱ Phrasal Verbs برای تقویت speaking آیلتس برای کسب اسپیکینگ ۸ و بالاتر

این دیدگاه کاملا اشتباه است و می تواند به شما هزینه های بسیار زیادی را تحمیل کند.


برای ارتقا سطح عمومی زبان شما، در صورتیکه از سطح ضعیفی برخوردار هستید. باید برای افزایش نیم تا یک نمره در آزمون آیلتس 6 ماه در دوره های آمادگی آزمون آیلتس شرکت نمایید. البته با افزایش منابع خودآموز آزمون آیلتس این امکان وجود دارد که قسمت بسیار زیادی از این مدت را در منزل و به صورت خودخوان مطالعه نمایید.


افزایش مهارت های آزمون-Test Skills

بعد از پروسه آمادگی عمومی زبان انگلیسی که بسیار  زمان بر می باشد، داوطلبان آزمون آیلتس باید به مطالعه مهارت های آزمون آیلتس بپردازند.


در آزمون ریدینگ و لیسنینگ آیلتس بیش از 10 نوع سوال متفاوت وجود دارد. داوطلبان آزمون آیلتس باید استراتژی های پاسخ دادن به هر نوع سوال را بدانند و تمرین نمایند.


بر خلاف فاکتور اول یعنی ارتقا عمومی سطح زبان انگلیسی که پروسه ای بسیار زمانبر بود. آشنایی با انواع سوالات آزمون آیلتس بین 2 تا 3 ماه زمان می برد.



سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس در این فاکتور یعنی دانستن اینکه چگونه آزمون آیلتس تصحیح می شود خلاصه می شود.


شاید سریع ترین و میانبرترین راه در موفقیت در آزمون آیلتس، پاسخ به این سوال باشد که چه کار کنیم تا اگزمینر خود را خوشحال کنیم؟


آزمون آیلتس یک آزمون بریتیش می باشد. در سیستم آموزشی بریتانیا برای کسب نمره مورد نظر در هر آزمون، فاکتورها و معیارهایی تاثیرگذار وجود دارد. این فاکتورها که به آن Criteria می گویند برای موفقیت در آزمون آیلتس نقش حیاتی دارد.

بگذارید مثالی برای شما بزنم. در آزمون های کتبی دوره دبیرستان و حتی دانشگاه، برای موفقیت در یک آزمون ، مجبور بودیم که یک کتاب 500 صفحه ای را حفظ کنیم. حال بسته به این که چقدر در آزمون به سوالات پاسخ می دادیم نمره ما تعیین می شد .مثلا اگر از 10 سوال به 7 سوال پاسخ می دادیم نمره ما 16 می شد.


اما در سیستم بریتیش وضع به اینگونه نیست و کاملا متفاوت است.


در سیستم بریتیش ما باید ابتدا ببینیم چه نمره ای نیاز داریم. مثلا نمره 16.بعد باید به Criteria یا شیوه نمره دادن در آن آزمون مراجعه کنیم.


در سیستم نمره دهی کاملا مشخص شده است که برای کسب نمره 16 چه کارهایی باید انجام دهیم. مثلا شاید اصلا نیاز نباشد که تمام 500 صفحه را مطالعه کنیم. شاید مجبور باشیم فقط 50 صفحه را مطالعه کنیم. با این روش، صرفه جویی بسیار زیادی را در شیوه مطالعه در آزمون آیلتس خواهیم کرد.

منبع : https://sarzaminedanesh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.