learningenglish123

آموزش تخصصی زبان انگلیسی

learningenglish123

آموزش تخصصی زبان انگلیسی

7 روش برای بهبود مهارت نوشتاری در زبان های خارجی

به ویژه با گسترش شبکه های اجتماعی و اینترنت، چگونه مهارت نوشتاری انگلیسی یاد بگیریم؟هر روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. امروزه بخش زیادی از ارتباطات ما از طریق نوشتن انجام می شود. این نوشتن می تواند شامل نوشتارهای صمیمانه و روزمره تا نوشته های رسمی و اداری باشد. در این مطلب سعی با روشها و نکاتی آشنا خواهید شد که به شما در یادگیری بهتر و موثر تر مهارت نوشتن در زبان های خارجی کمک میکند.

1 – اطمینان حاصل کنید که مهارت اولیه ای از زبان مورد نظر دارید

نوشتن را در واقع می توان پیشرفته ترین مهارت هر زبان در بین چهار مهارت اصلی (شنیدن، خواندن، گفتن، نوشتن) دانست. به صورت عمومی مهارت هایی که نیاز تولید دارند یعنی نوشتن و گفتن از مهارت هایی که نیاز به دریافت دارند یعنی شنیدن و خواندن پیچیده ترند. از طرف دیگر مهارت هایی که کلامی و شفاهی هستند (شنیدن و گفتن) از مهارت های کتبی (خواندن و نوشتن) پیچیده ترند پس می توان گفت نوشتن در این بین از همه پیچیده تر است. پیش از آنکه از خود توقع نوشتن به یک زبان را داشته باشید باید اول بدانید که آیا با اصول اولیه این زبان آشنا هستید یا خیر. در صورتی که اینطور نیست بهتر است پیش از شروع به نوشتن مهارت عمومی زبان خود را گسترش دهید.

2 – با قواعد اولیه نوشتاری آشنا شوید

اولین قدم در نوشتن یادگیری قواعد نوشتاری است. این قواعد از حروف الفبا و نحوه نوشتن آنها شروع شده و به قواعد نقطه گذاری و پاراگراف نویسی می رسد. گرچه نوشتن در سطح حرفه ای جزئیات زیادی دارد اما در ابتدا شما تنها باید با اصول اولیه نوشتن آشنا شوید تا نوشته شما قابل درک و خواندن باشد.

3 – موضوعاتی برای نوشتن پیدا کنید

پیدا کردن موضوعاتی که به سطح شما بخورد بسیار مهم است. در ابتدا بهتر است با موضوعات ساده شروع کنید و مرحله به مرحله به سمت موضوعات پیچیده تر بروید. به صورت معمول وصف چیزهای واقعی، مناظر طبیعی، افراد و غیره ساده تر از توضیح مفاهیم انتزاعی مثل فلسفه، سیاست و روانشناسی است. برای پیدا کردن موضوعات ساده میتوانید حتی به دفتر انشای دوران دبستان خود سر بزنید. نوشتن همان موضوعات این بار در یک زبان جدید میتواند واقعا سرگرم کننده باشد.

4 – بیشتر از نوشتن باید بخوانید

برای درست نوشتن، شما باید در واقع طرحواره نوشتارهای استاندارد را در زبان خارجی درک کنید. این درک در شکل اولیه یک نوع کپی کردن است. این یعنی شما باید ساختارهای آشنا را یادبگیرید و از همان ها استفاده کنید، مثلا نامه را همیشه با عبارتی خاص شروع و با عبارتی خاص تمام می کنند. یادگیری و کپی برداری این طرحواره ها نیازمند مطالعه است. سعی کنید کتاب ها، مقالات و نوشتارهایی را مطابق سطح خود پیدا کرده و بخوانید. در طول خواندن به جزئیات نوشتاری دقت بیشتری کنید تا بتوانید از المان های اصلی آنها در نوشته خود هم استفاده کنید.

5 – یک همراه پیدا کنید

پیدا کردن یک همراه تقریبا در تمام مهارت های یادگیری مفید است. کسی را پیدا کنید که بتوانید برای او بنویسید و او هم در مقابل برای شما بنویسد. اشتباهات همدیگر را پیدا کنید و هر بار سعی کنید نوشته پیشرفته تری را از دفعه قبل بنویسید.

6 – ایرادات خود را پیدا کنید

شاید برای خودتان سخت باشد که اشتباهاتتان را پیدا کنید، چون اگر قادر به پیدا کردن آنها بودید احتمالا از اول آنها را مرتکب نمی شدید. بهترین روش برای پیدا کردن اشتباهات استفاده از یک معلم را فردی است که سطح زبان پیشرفته تری نسبت به شما دارد. پیدا کردن و اصلاح کردن اشتباهات به شما کمک می کند در نوشتن درجا نزنید.

7 – یک وبلاگ بزنید

امروزه زدن وبلاگ یکی از راحت ترین کارهایی است که میتوانید در اینترنت انجام دهید. زدن یک وبلاگ می تواند به صورت همزمان در بسیاری از روش های بالا به شما کمک کند. وبلاگ به شما کمک می کند به صورت منظم بنویسید و تمرین داشته باشید. بسته به اینکه وبلاگ در چه موردی است، می تواند همیشه برای شما موضوعی برای نوشتن باشد. اگر وبلاگ شما مخاطبی هم داشته باشد می توانید از مخاطبان برای بهبود مهارت خود استفاده کنید و از آنها برای پیدا کردن اشتباهاتتان کمک بگیرید. اضافه بر همه این موضوعات زدن یک وبلاگ اعتماد به نفس شما را هم برای نوشتن بالا می برد و به شما کمک می کند در شرایط کاربردی بتوانید از مهارت خود به خوبی استفاده کنید.

منبع: b-amooz.com

کتاب آیلتس آکسفورد

رموز موفقیت در IELTS
 
مدیریت زمان اولین و مهمترین رمز موفقیت در ایلتس است و دومیش آشنائی و با مهارتها و تکنیک های پاسخگویی به سوالات...البته این به معنی بی اهمیت بودن یا کم اهمیت بودن دانش زبان انگلیسی شما نیست..اما تو آزمون جنرال نقش دو مورد اول پررنگتر از سومیه....اما منظور از مدیریت زمان چیه؟ یعنی در پاسخگوئی به سوالات ازمون برای زمان باید قائل به اهمیت خاصی شد . همه ما تو زندگیمون لااقل یه بار کنکور دادیم پس دیگه حرف زدن راجع به اهمیت زمان تکرار واضحاته.به نظر من۵۰ درصد امتحان مدیریت زمانه.۳۵ درصد مهارت ها و ۱۵ درصد زبان و ممکنه نظر شما راجع به درصد اهمیت زمان غیر این باشه اما مطمئنم که نمیشه منکر اون شد. با یه حساب سر انگشتی میشه فهمید که برای هر سوالی چقدر فرصت داریم. من وقت تمرین همیشه کمتر به خوم زمان میدم تا یه جوری با بازسازی شرایط امتحان با زمان کمتر خودم رو تو استرس امتحان قرار بدهم.

توی امتحان
Listening چون سوالات امتحان به ترتیب شنیده میشود لذا اجبارا به پاسخگویی به سوالات هم به ترتیب انجام می شود اما در سوالات بخش Reading ترتیب جوابگوی به سوالات سلیقه ای و در اختیار افراده...بخصوص در امتحان ریدینگ اکادمیک که غالبا ترتیب متون سختی و آسونی انها را تعیین نمی کنه ( تو ایلتس جنرال باز میشه تا حدودی روی این نکته تکیه کرد که متون اولیه اسانتر و متون بعدی به ترتیب سخت تر یا بهتر بگم پیچیده تر می شوند و چون تمام سوالات به میزان یکسانی در نمره نهایی شما موثرند فرقی نداره که شما سوال اسان را جواب دهید یا سوال سخت رو معقول اونه که همیشه راهی رو دنبال کنید که تعداد سوال درست بیشتری رو در زمان معینتون جواب بدهید. 
همونطور که می دانید در امتحانات General،Academic در بخش سنجش مهارت Reading سه قسمت شامل 40 سوال وجود دارد که در عرض 60 دقیقه باید به اون پاسخ بدهید و هیچ وقت اضافه ای برای انتقال پاسخ ها از برگه سوالات به پاسخنامه در اختیار شما قرار داده نمی شود. مجموع متون و سوالات بین 2000 تا 2750 کلمه در تغییر است و عموما از بخش اول به سمت بخش سوم سوالات سخت تر می شود. قالب متون در امتحانات General به شکل یادداشت ، آگهی روزنامه، تبلیغات ، دستور العمل های کاربری، برنامه های رستورانها , سینماها و تئاتر ها ، ثبت نامهای دانشگاهی ، گشایش و یا استفاده از حسابهای بانکی ، مسایل مربوط به گواهی نامه های رانندگی و پاسپورت , برنامه جشنها و میهمانی ها ، برنامه های زمانبندی قطار و هواپیما و مسافرت ها، نشریه های آموزشی ، بروشور، کتاب آیلتس آکسفورد و مجلات و در امتحانات Academicمتون برگزیده ای از کتاب و مجلات و ژورنالهای علمی است که در سطح دانش عمومی افراد تحصیلکرده و بصورت غیر تخصصی نگاشته شده است تا برای همگان قابل فهم باشد. 

یک راه خوب  اینه که قبل از شروع به پاسخگویی به سوالات هر بخش امتحان مراحل زیر رو در نظر بگبربد

 
محدوده شماره سوالات هر بخش رو معلوم کنید یعنی مثلا Section 1 از سوال 10 – 1 ، Section 2 از سوال 25 – 11 ، Section3 از سوال 40 – 26 که اگر احتملا اشتباهی در وارد کردن جواب سوالات در پاسخنامه پیش آمد خیلی زود متوجه آن شوید.در هر بخش ممکنه انواع خاصی از سوالات مطرح بشه که شما بر حسب ارزیابی عملکرد هاتون در قبل از امتحانات نقاط قوت و ضعفتون را در پاسخگویی به سوالات بدونید که مثلا ممکنه تعداد اشتباهاتتون در TRUE ، FALSE ، NOTGIVEN ها بیشتر باشه و یا جواب دادن به این تیپ سوالات براتون سختتره اونها را برای بعد بگذارید . به نظر ردیف پاسخگویی به سوالات هر بخش اینجوریه که: 

اول انواع

· Multiple choice questions

· Completing a diagram

· Completing a flow chart

· Completing a table

· Completing notes

بعد از اون به ترتیب

· Completing a summary (with word bank)

· Completing sentences

· Completing a summary (no word bank)

بعد از اون به ترتیب

· Short answer questions

· Matching a bank of headings to identify paragraphs or parts of text

· Matching a bank of writers' views/claims/information with the writer

· Matching lists/phrases

· Classification questions

و در نهایت

· Identification of information in the text: “ Yes/no/not given questions or True/false/not given questions “

است.خیلی از اساتید معتقدند سر امتحان ساعت ثانیه شمار دار یا حتی کرونومتر همراهتون باشه اما من به شخصه فقط تو تمرین درمنزل چنین کاری میکنم و تو امتحان حتی ساعت مچی ام را در می اورم و می گذارم یه گوشه که گاهی یه نگاهی به اون بندازم

نمره بر مبنای ۹ باند امتیازی مجزا
Reading به چند قسمت تقسیم کرد و برای هر قسمت وزنی ( به لحاظ زمانی ) بسته به سخت تر شدن متون در نظر گرفت 
از نظر من Scan و Skim که مجموع این دو همون پیمایش یا Survey یا Overview متن جزو لاینفک خواندن است. خواندن از نظر من یک کاری شبیه حل مساله و یک عمل اکتیو است و شما در زمان امتحان با وقوف بر تکنیک های خواندن و نوع سوالات می توانید سرعت خودتون را در پاسخگویی صحیح به سوالات تا حدود زیادی بالا ببرید.این باید همیشه به خاطر داشت که وظیفه پاسخگویی به سوالات است نه درک همه متن بصورت دقیق و جزء به جزء و تنها در بعضی از مواقع اونهم در مورد قسمت های کوتاهی از متن ( در جوابگویی به سوالات خاصی مثل اونچه که در بالا ذکر شد ) نیاز به دقیق خواندن اون است.
Skim یعنی در یک دید کلی بفهمید که کل مطلب در چه موردی میخواد حرف بزنه و یعنی عنوان متن و زیر عنوان های هر بند در صورت وجود ، تیتر نمودارها و اشکال، دیاگرامها و جداول را بخوانید و هر مطلبی را که به طرز غیر متعارفی در متن نوشته شده را بررسی کنید تا بفهمید متن راجع به چه چیزی حرف میزنه. در این مرحله متن کلمه به کلمه نخوانید را با قلم با با انگشتتان دنبال نکنید یا زیر چیزی خط نکشید و فقط به دنبال دریافت یک ایده کلی از متن باشید. 

در مرحله بعد این کار بایستی جداسازی اطلاعات خاصی از متن را انجام بدهید که این یعنی Scan و برای این کار شما باد بدانید دنبال چی بگردید و اینکه اونها رو از کجا استخراج کنید. مثلا زمان وقوع چیزی یعنی یک تاریخ و مکان وقوع اون یعنی اسم یک محل یا انجام دهنده اون یعنی اسم یک شخص. برای انجام صحیح و دقیق این کار یاید چشماتون به سرعت در تمام متن از ابتدا تا انتها روی متن بچرخوانید و با یک مارکر یا مداد اطلاعاتی مثل اسمها که با حروف بزرگ ، برجسته و یا ایتالیک شروع می شوند و یا تاریخ که به عدد نوشته میشوند ( که تحت عنوان Key-Words شناخته می شوند) را معلوم کنید.در ضمن کلماتی مثل All،Some٬More٬Most،Generally،But،Althoughو مترادف های اونها رو اگر در متن دیدید معلومشون کنید.بعدا براتون توضیح میدم که این به چه درد میخوره.بازهم میگم یادتون باشه که این Underline کردن یا Marking اگر درست انجام بشه خیلی میتونه سرعتتون را در پاسخگویی به سوالات بالا ببره.این کار مثلا در مورد هر متن اکادمیک نباید از دو دقیقه بیشتر وقت بگیره. 

در مرحله بعدی و در پاسخگویی به بعضی سوالات لازم میشه یک مرحله

- Main idea 
- General idea 
- Topic 
- Subject of passage 
- Source of the passage 
- the idea that relates the sentences of the paragraph
- the opinion do the all sentences in a paragraph support
- the idea do the all sentences in a paragraph explain or discribe or best express
- Auther's general message
Skim اضافی انجام داد و با خواندن یک متن
(Main idea - General idea - Topic) پیدا کرد.(Main idea - General idea - Topic) اون جمله ای است که در حقیقت دربرگیرنده ایده اصلی نویسنده ازبیان اون پاراگراف است و بقیه جمله ای اون پاراگراف برای شرح و بسط اون جمله به اون اضافه میشوند. این جمله در بیشتر مواقع ( یک اصل همیشگی نیست ) اولین یا دومین جمله پاراگراف است. پس اگر توانستید ایده کلی نویسنده رو تو همین یکی دو جمله اول پیدا کنید زیر اون هم خط بکشید. در ضمن باز در بیشتر مواقع آخرین جمله هرپاراگراف می تواند خلاصه ای از کل پاراگراف را در بر داشته باشه و علاوه بر اون مبین این باشد که در پاراگراف بعدی چی میخواد بیان بشه و بنابراین بایستی به اون هم توجه داشت. البته باید توجه کرد که به کار بستن توصیه های انجام شده نیاز به تمرین داره و کسب مهارت لازم در این کار نیاز به صرف وقت و تمرین روی متون مختلف داره. عبارات زیر همه به این ایده کلی بر میگرده. 

یک نکته اضافی هم باید بگم که در جواب دادن به سوالات Reading بایستی حتما رعایت بشه اونهم رعایت گرامر و نوشتن صحیح کلمات است و اینکه حروف اضافه و تعریف هم در شمارش لغات جزو لغت محسوب می شوند.خواندن دستور العمل و سوالات به صورت کلی (Survey سوالات و دستور العمل ها) 

در مرحله بعدی همین کار رو برای دستور العمل ها ی سوالات انجام بدهید. کلماتی مثل All ، Some٬ More٬ Most، Generally، But ، Although و مترادف های اونها و Wh -Word ها رو کاملا در نظر بگیرید وتوجه به ابنکه مثلا به شما گفته بنویسیدTRUE ، FALSE ، NOTGIVEN یا از اختصارات مثل T ، F ، NG استفاده شود یا اینکه جای خالی را در Gap filling ها را حداکثر با چند کلمه پر شود کاملا حیاتی هستند. 

Reader's Choice : A Reading Skills Textbook for Students of English As a Second Language (Paperback)

by 

· Publisher: University of Michigan Press (January 1, 1977)

· ISBN-10: 0472081004


3 - از این مرحله به بعد تلفیقی از تکنیک و دانش عمومی زبان گره گشای کار خواهد بود . اینکه من میگویم یک سواد کلی برای امتحان ایلتس کافی است رو باور کنید .... شما نیاید منبع لغت باشید یا گرامر رو بصورت تخصصی و به اندازه یک زبانشناس بدانید شما کافیه دامنه لغاتتون تا 3500تا 5500کلمه باشه ( به نظر من بین نمره ۵ تا 7 ) اما اگر منظورت از یک پک چیه چون هر کتابی مطالبی به شما یاد میده و آیلتس هم امتحانی نیست که شما بخوای تو یک ماه خودت را براش آماده کنی. مثلا شاید در حدود سال ۱۳۷۳ یعنی چیزی حدود ۱۴ سال قبل من از کتاب Readers' Choice چیزهایی یاد گرفتم که در امتحانات زیادی به دردم خورد و این کتاب از نظر من یک کتاب فوق العاده است ممکنه کتاب قدیمی باشه اما برای من ارزنده بوده ولی من اصلا این کتاب رو تو لیستم هم نیاوردم چون عمر کتاب ممکنه از سن خیلی از از خوانندگان مطالب این کتاب بیشتر باشه و دسترسی به اون غیر ممکن.Margaret E. Baudoin (Author)پاسخگویی به سوالات usage مناسب کلمات را ندونید این مشکل ساز میشه . جلوتر که رفتیم در این باره با هم بیشتر صحبت می کنبم. یکی از دوستان با ای میل ازمن پرسیده بود که چرا با Reading شروع کردی . در پاسخ به این دوست عزیز باد بگم من فکر می کنم که این بخش مهمترین بخش آیلتسه چون اگر شما بدونید چه چیزی رو چه جوری بخوانید وقتی یک کتاب اموزش Writing رو هم دست گرفتید نکات لازم رو میتوانید از اون استخراج کنید. بعلاوه میبینیم که در این اواخر بیشتر دوستان با بخش Reading امتحان مشکل داشتند. 

اگر یادتون باشه قبلا گفتم کلماتی مثل All،Some٬More٬Most،Generally،But،Althoughو مترادف های اونها رو اگر در متن دیدید معلومشون کنید . این کار دلیل خاصی داره که به مفهوم درک روابط در متن کمک می کنه . توجه به این مساله در روانی Writing و افزایش نمره انشای شما هم بسیار کارسازه چون به شما یاد میده چه جوری idea خودتون را بهم متصل کنید . یا اینکه درListening باشنیدن یکی از این کلمات ممکنه پی ببرید که گرچه گوینده چند تا مثال در اثبات چیزی آورده اما میخواد تو ابراز عقیده خودش با همه اونها مخالفت کنه بنابراین کاربرد این تکنیک هاست که نمره شما را بالا میبره نه درک کلمه به کلمه متون یا اونچه که میشنوید. 

روابط در متن رو میشه به سه دسته رابطه کلمات و عبارات با جمله،

رابطه جمله با پاراگراف

رابطه بین پاراگرافها

تقسیم کرد. این روابط رو از منظر دیگری که همون نوع اطلاعاتی هستند که به خوانندگان می دهند نیز میتوان تقسیم بندی نمود

نوع اول : اضافه کردن اطلاعات جدید

کلماتی مثل

کلمات بیان کننده رابطه علی و معلولی
همونطور که اغلب شما می دونید بخش


Listening حدود 30 دقیقه طول میکشه و چهار بخش داره و هر بخش 10 سوال و دو قسمت دارند.امتحان listening بین هر دو ماجول General Training و Academic مشترکه و به این صورت برگزار میشود که در بخش اول یک مکالمه بین دو نفر انجام میشه ( مثلا کسی به جایی زنگ میزنه ) و در بخش بعد یک monologue گفته میشه ( مثلا یک نفر شخص دیگری رو به یک جمع معرفی میکنه و بعد اون شخص به تنهایی جملاتی رو میگوید ) و دو گفتگوی بعدی سختتر و دانشگاهی تر میشه ( بخش سوم مکالمه بین 2 ، 3 یا چهار نفر است و بخش چهارم دوباره یک monologue کاملا دانشگاهی است ) 

بعد از هر متن سوالاتی مطرح میشود که بیشتر از دسته

· Multiple choice questions

· Short answer questions

· Completing sentences / a flow chart / a table / notes / summery

· Completing/Labeling a diagram with numbered parts

· Matching lists/phrases

· Classification questions

هستند

شاید این بخش به انداره بخش Reading استراتژی نداشته باشه . استراتژی مهم در این بخش استفاده از زمانهای وقفه و سکوت یا همون Pause است . نکته در اینجاست که زمانی که پیش از شروع مطلب در اختیار شما قرار میگیره به دو منظور است یکی اینکه به سوالاتتون پاسخ بدهید یکی اینکه سوالات بعدی را نگاه کنید تا بتوانید از اونچه که میشنوید پاسختون را استخراج کنید.خیلی مهمه که شما از زمانی که در اختیارتون برای مطالعه دستورالعملها و گزینه های پیش روی خودتون استفاده کنید و آنها را Scan و Skim کنید و اونوقت متوجه میشوید که مثلا از شما تاریخ میخواهد یا اسم یا تعداد یا شماه تلفن یا اسم محل یا واقعه بخصوص را . حتی مثلا ممکنه دستورالعمل به شما بگوید کدامیک از این جوابها در بین دلایل ذکر شده « نبود! » پس keyword ها رو با یک مارکر های لایت کنید. این به شما کمک میکنه تا جوابها را وقتیکه متن را دارید می شنوید در حین شنیدن مشخص کنید. زمانی که این محدوده زمانی به اتمام رسید سریعا از خواندن دست بکشید و از اولین کلمه صحبت شروع به گوش کردن کنید و نگران اون قسمت هایی که نتوانستید بخوانید نباشید.چون اگر حواستون به گوش کردن نباشه و جمله ای را از دست بدهید شاید دیگه نتوانید تا اخر اون قسمت به سوالی جواب بدهید و نمره شما از دست برود. پس سعی کنید حتی اگر چنین اتفاقی افتاد خونسرد باشید و به ادامه مطلب گوش دهید چون ممکنه حتی در حین گفتگو دوباره تکرار شود. 

از اونجایی که در اخر امتحان Listening به شما 10 دقیقه وقت برای انتقال و بررسی مجدد جوابهاتون به پاسخنامه میدهند خودتان را خیلی درگیر نوشتن جواب در پاسخنامه نکنید و با اختصار نویسی پاسخها را در برگه سوالانتون داشته باشید و از وقتتون برای مطالعه پیش پیش متن استفاده کنید تا اماده تر به مطالبتون گوش بدهید. زمانی هم که به شما میدهند برای اینه که مثلا جوابهاتون را منتقل کنید یا گرامر ( حداکثر خطای گرامری مجاز برای امتحان Listening سه مورد است ) و هجای کلمات را بررسی کنید که درست باشه ( کافی است هجای کلمات شما نادرست باشه تا جواب شما بعنوان پاسخ نادرست در نظر گرفته شود برای رفع این مشکل هم گاها میتوانید از کلمات مترادف با کلمه ای که املای اون رو می دونید کمک بگیرید ) نه انکه بخواهید در این زمان جوابهاتون را مورد قضاوت قرار بدهید و عوضشون کنید. در ضمن در فاصله امتحان Listening و Reading پاسخنامه پیش شماست و درسته که سوالات رو ندارید ولی میتوانید املا و گرامر صحیح کلمات و عبارت رو در پاسخنامه خودتون رو چک کنید .به نظر من تو امتحانات همیشه به First impression خودتون احترام بگذارید مگر اینکه 100 درصد مطمئن باشید که این تعویض به نفع شماست و جواب اولیه شما اشتباه بوده است. در عین حال سعی کنید در حین امتحان چشمتون لااقل روی دو تا سوال و جوابهاش متمرکز باشه که یه حور همپوشانی بین شنیده و دیده هاتون برقرار بشه تا مطلبی را از دست ندهید. 

گفتم جوابهاتون را به اختصار روی برگه سوالات بنویسید ممکنه این سوال پرسیده بشه که چرا و چه جوری؟ مثلا همون
T و Fو NG را به یاد بیاوربد که مختصرا به جای TRUE ، FALSE ،Not Given نوشته می شدند برای یکسری از کلمات خیلی مشخصی که قبل از امتحانات و طی تمرینهاتون باهاشون برخورد دارید و توی ازمونها می بینید که تکرار می شوند یکسری اختصار درست کنید و یا کلمات مشخص متن را سریعا یک اختصار براشون بسازید بطوری که فراموششون نکنید. 

مساله بعدی توجه به تلفظ کلماتی که همسان یا شبیه به هم تلفظ می شوند مثلا تلفظ انگلیسی 30 و 13 – 18 و 80 – 15 و 50 و … یا تلفظ

تکیه به حدس و گمان های هوشمندانه در مورد سوالاتی که از دستشون دادید یا در مورد جواب صحیح اونها قاطعانه نمیتوانید نظر بدهید هم کار کاملا صحیحی است وچون امتحان نمره منفی نداره که چیزی رو از دست بدهید و چون با توجه به اون چیزهایی که شنیدید میخواهید تصادفا گزینه ای را انتخاب کنید در بیشتر مواقع این حدس ها درست هستند. انجام این کار ها هم به زمان انتقال جوابهاتون به پاسخنامه موکول کنید نه حین امتحان که ممکنه باعث بشه سوالی رو از دست بدهید که میتوانستید به اون پاسخ درست بدهید
A ، H ، 8 را در هجای اسامی در ادرسها اشتباه نکنید. یک دسته از این کلمات را که به لحاظ ادا کردن به همدیگر شبیه هستند و ممکنه وقت شنیدن اشتباه گرفته شوند از امتحانات مختلف استخراج کردم که در زیر براتون لیست میکنم و به مرور هم که نوارها و سی دی هایم رو دوره کنم و به مورد جدیدی بر بخورم همینجا اضافه میکنم . ممکنه خیلی از این کلمات یا عبارتها اصلا به نظر شما شبیه به هم نیاد اما باور کنید که یک وقتی موجب اشتباه من یا هم کلاسی هام بوده که من تو همون یادداشتهای که قبلا حرفشون را زدم برای خودم نگه داشتم…. 

منبع : www.abcxyz.ir
 

چگونه در IELTS (آیلتس) موفق باشیم؟

اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید، در ابتدا نگاهی به برنامه ریزی روزانه خود بیاندازیدو مطمئن شوید که برای بالا بردن سطح زبان عمومی خود وقت کافی اختصاص داده اید.


چگونه IELTS (آیلتس )  بگیریم؟


1. سعی کنید هدفی واقع بینانه و دست یافتنی انتخاب کنید .

برای بدست آوردن نمره رضایت بخش در آیلتس واقع بین باشید. اگر هدف، دستیابی به سطح خاصی از مهارت زبانی است، موفقیت فقط در گرو تکرار و تمرین زیاد می باشد.قبل از اینکه هدفتان را مشخص کنید بهتر است بدانید نمره ی هریک از 4 بخش آزمون آیلتس(نوشتاری،شنیداری،گفتاری و خواندن) به چه صورت است و هر یک از این نمرات چه مفهومی دارند.



2. برنامه مطالعه تان را به طور دقیق و منظم دنبال کنید.

هر روز زمان زیادی را صرف تمرین و یادگیری هر چهار قسمت آزمون بکنیدو تا آنجا که می توانید حداکثر زمان ممکن را به این کار اختصاص دهید.فقط بر روی نقاط ضعفتان تمرکز نکنید سعی کنید همه ی قسمت ها را پوشش دهید و بین مهارتهای مختلف به خودتان استراحت کوتاهی بدهید.حداقل یک روز در هفته را کامل به خودتان استراحت دهید و به طور کامل آزمون را فراموش کنید.رمز موفقیت برای رسیدن به هدف این است که آهسته، پیوسته و منظم می بایست گام برداشت.


شانس گوش دادن به انگلیسی را به هیچ وجه از خود نگیرید هرجا و هر طور که باشد.برنامه های تلویزیون و فیلم با زبان انگلیسی تماشا کنید، به رادیو و موسیقی های انگلیسی زبان گوش کنید. تا آنجا که می توانید با افرادی که زبان مادریشان انگلیسی است صحبت کنید، حتی با کسانی هم که زبان دومشان انگلیسی است می توانید تمرین داشته باشید.


همواره با متون انگلیسی سروکار داشته باشید و حداقل روزی یک متن انگلیسی بخوانید ، یک یا دو صفحه هر شب قبل از خواب زمان خوبی برای مطالعه می باشد.روزنامه، مجله و رمان هایی که برای سطح زبانی شما مناسب است را از کتاب فروشی ها تهیه و مطالعه کنید.سعی کنید همیشه متون انگلیسی همراه خود داشته باشید چرا که در اوقات فراغت خود می توانید از آن استفاده کنید. درک همه لغات لازم نیست. بعضی از مقالات را جز به جز بخوانید و بعضی را سریع بخوانید و رد شوید.



3. سرعت عمل خودتان را بالا ببرید.

در آزمون آیلتس زمان دشمن شماست. داوطلبانی که در آزمون آیلتس شرکت کرده و نتیجه مطلوب را کسب نکرده اند همیشه از کمبود وقت و سرعت بالای نوارکاست و عدم پاسخ به همه سوالات بخش شنیداری و همچنین قسمت خواندن گلایه می کنند و می گویند زمان خیلی سریع تر از آنجه تصور می کنند سپری می شود. شاید نتوانید به همه سوالات جواب دهید، ولی نگران نباشید. به یاد داشته باشید که این آزمون برای سنجیدن داوطلبان در محدوده ی نمرات 0 تا 9 طراحی شده است.(نمره 0 نشان می دهد که داوطلب هیچ گونه تلاشی نکرده است).


داوطلبانی که زبان انگلیسی شان تقریبا عالی است می توانند انتظار نمره 9 را داشته باشند، اما حتی برای افرادی که زبان مادریشان انگلیسی است هم غیر ممکن است تا همه ی تست های شنیداری را جواب بدهند و یا اینکه در مدت زمان کوتاهی تست های قسمت خواندن را تمام کنند.به یاد داشته باشید که هدف این آزمون به چالش انداختن داوطلبان می باشد. امتحان آیلتس جنبه های مختلف توانایی زبان انگلیسی شما را می سنجد، مثلا سرعت شنیدن، خواندن، صحبت کردن و به انگیسی فکر کردن.



پیشرفت شما در مهارت های مختلف انگلیسی، چیزی نیست که روز به روز تغییر کند، بلکه این پیشرفت به طرز چشم گیری می تواند در طولانی مدت تغییر کند، چرا که اثرات تمرین و تکرار زبان انگلیسی در بلند مدت خود را نشان خواهند داد.نمراتی که در آزمون رسمی آیلتس دریافت می کنید کاملا صحت دارند چرا که هر چهار قسمت این آزمون مراحل گسترده ای را برای رسیدن به سطح استاندارد طی می کنند .با این وجود، قبل از آزمون و یا در همان روز، خوب است کارهایی را انجام دهید تا بتوانید از زمان خود به بهترین نحو استفاده ببرید و شانس موفقیتتان را بالا ببرید.


به طور مثال موقعیت روبرو را تصور کنید: یک ماشین مسابقه ای با بالاترین سرعت ممکن در حال حرکت است و با وجود اینکه نمی تواند بیشتر از این سرعت حرکت کند، اما همچنان می تواند برنده باشد و بالاترین سرعت خود را برای مدت زمان زیادی حفظ کند، به شرط اینکه راننده ماهر باشد.


آزمون شنیدن، خواندن و نوشتن به ترتیب در یک روز صبح برگزار خواهند شد. مجموع زمانی که برای این سه آزمون به شما داده می شود 2 ساعت و 30 دقیقه می باشد.( آزمون گفتاری در زمان مشخصی بعد ازظهر برگزار خواهد شد.). زمان کوتاهی بین خواندن و نوشتن به شما داده خواهد شد تا بتوانید استراحت کنید، بنابراین قبل از آزمون سعی کنید استراحت کافی داشته باشید و خوب خورده باشید چرا که برای مدت زمان طولانی فرصت خوردن نخواهید داشت.هر چه تلاش بیشتری صرف آمادگی برای این آزمون کنید، سرعت شما در روز آزمون بالاتر خواهد رفت.



4. سرعت خواندن جملات را در خودتان بالا ببرید.

هر چه سریعتر و دقیق تر بخوانید قادر خواهید بود سوالات بیشتری را جواب دهید. در هر چهار بخش آزمون می بایست دستورالعمل ها، مثال ها و سوالات را خیلی سریع بخوانید و درک کنید تا هر چه سریع تر بتوانید جواب دهید.



5. حافظه تان را قوی کنید.

حافظه قوی در آزمون خواندن کمک بزرگی به شما خواهد کرد ، چرا که بخاطر آوردن مطالبی که چند لحظه پیش به سرعت خوانده اید و رد شده اید فقط در گرو داشتن حافظه ای خوب می باشد. اگر مطلبی را فراموش کردید می توانید برای مرور فقط به کلمات نگاه کنید. اگر چه در تست شنیداری ، نوار کاست فقط یکبار پخش خواهد شد و نمی توان به عقب بازگشت . بنابراین در بخش شنیداری هم، داشتن حافظه خیلی قوی جز ملزومات می باشد.


چه جوری IELTS یاد بگیریم؟

6. زمان خود را به دقت تنظیم کنید.

در آزمون شنیداری فقط یک مرتبه نوار کاست پخش خواهد شدو در حین گوش دادن می بایست به سوالات جواب دهید.بنابراین زمان از قبل برای شما تنظیم شده است و در آخر پس از اتمام متن، مدت زمان کوتاهی خواهید داشت تا جواب های خود را چک کنید. به هیچ وجه از این زمان برای انتقال جواب به پاسخنامه استفاده نکنید چرا که در پایان آزمون 10 دقیقه فرصت خواهید داشت که این کار را انجام دهید.


برای آزمون خواندن که شامل سه بخش می باشد به طور معمول مدت زمان مشخصی اختصاص داده شده است. موقع تکمیل هر یک از این سه بخش، نگاهی به زمان انداخته و سعی کنید حساب شده عمل کنید تا قبل از پایان زمان به همه سوالات جواب داده باشید. حتی اگر زمان تعیین شده برای قسمت اول سوالات سر آمد و شما هنوز کامل جواب همه سوالات را نداده اید آن قسمت را رها کرده و به قسمت بعدی بروید. اگر اینکار را انجام ندهید، و زمان بخش دوم را صرف پاسخگویی به سوالات بخش اول کنید، مطمئن باشید به سوالات کمتری جواب خواهید داد. به یاد داشته باشید که مسئول تنظیم زمان خود شما هستید.



7. قانون طلایی آزمون آیلتس را فراموش نکنید.

قانون طلایی این است؛ "همیشه به میمون دقیقا همان چیزی را بدهید که از شما خواسته است". اگر میمونی از شما تقاضای موز کرد، شما به طور حتم باید به او موز بدهید نه سیب. به عبارت دیگر، جواب شما به یک سوال باید دقیقا همان چیزی باشد که از شما خواسته شده است. باید کاملا مطمئن باشید که دقیقا چه چیزی از شما خواسته شده و شما به چه نحوی باید اطلاعات خود را بازگو کنید تا به جواب برسید.


ممکن است با خودتان بگویید این نکته اصلا ارزش تذکر دادن ندارد و هر کسی می داند که چطور همان جواب را بدهد که در سوال درخواست شده است اما همیشه اکثر داوطلبان از اینکه این نکته طلایی را در امتحان فراموش کرده و همین باعث شده که نمره بالایی کسب نکنند، ناراحت هستند. سوالات را خیلی خیلی به دقت بخوانید. و نوع اطلاعاتی را که سوال از شما می خواهد را دقیقا درک کنید : آیا جواب سوال یکی از روش های انتقال است؟ آیا یک شخص است؟ آیا یک مکان است؟ آیا یک عدد است؟ اگر جواب سوال را درک کنید، شانس بیشتری برای نوشتن پاسخ صحیح خواهید داشت.


باید بدانید که با اطلاعات داده شده چکار باید انجام دهید؟ آیا باید جمله ای را تکمیل کنید یا اینکه جاهای خالی را باید پر کنید؟اگر همین طور است پس جوابی که می دهید می بایست از نظر گرامری صحیح باشد. آیا جواب شما می بایست به تعداد جاهای خالی باشد؟ اگر بله پس دقت کنید در انتخاب کلمه با تعداد جای مشخص دقت کنید. آیا می بایست دو موردی را که در نوار کاست می شنوید و یا در متن پیدا می کنید را عینا ذکر کنید؟ اگر بله پس جواب شما فقط می بایست دو بخشی باشد. پس همیشه خوب است که قبل از جواب دادن بدانید که چگونه می بایست اطلاعات خود را برروی کاغذ بیاورید و سوال دقیقا از شما چه خواسته است.



8. دستورالعمل ها را به دقت بخوانید.

بعضی داوطلبان به عقیده خودشان، با بی توجهی به دستورالعمل ها و یا نخواندن دقیق آن ها به نوعی برای خودشان وقت خریداری میکنند، در جاییکه دستورالعمل ها شامل اطلاعات حیاتی هستند که باید به خوبی درک شوند تا بتوان به سوالها درست جواب داد. همچنین دستورالعمل ها شامل اطلاعاتی هستند که با گوش دادن به آنها می توانید تا حدودی پی به موضوع و عنوان متن برده و قبل از خواندن یا شنیدن متن مطالب بسیار سودمندی را با توجه به آن دستورها بدست آورید. دستورالعمل ها به شما می آموزد که چکار باید بکنید، چه نوع جوابی باید بدهید و در آزمون های شنیداری به شما خواهد گفت که چه موقع باید جواب بدهید.خیلی مهم است که دستورالعمل ها را به دقت و سریع بخوانید.اگر در خواندن سریع نباشید ممکن است تا حد زیادی وقت کم بیاورید.


9. همیشه به مثال ها توجه کنید.

خواندن و گوش دادن به مثال با دقت زیاد، بسیار حائز اهمیت است. بعضی از داوطلبان بر این باورند که با نخواندن مثال یا گوش ندادن به آن می توانند وقت بیشتری را بدست آورند، اما این اشتباه محض است.اگر ندانید که چگونه باید جواب دهید، ممکن است با وجود اینکه جواب را به طور کامل می دانید اما به دلیل اینکه مثال را نخوانده اید فرم جواب را کاملا اشتباه بیان کنید و نمره این سوال را از دست خواهید داد.مثال ها سه چیز بسیار مهم، در مورد عملکردمان ، به ما گوش زد می کنند: 1. مثال به ما می گوید که چطور به سوال باید جواب دهیم2. مثال اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد متن یا نوار کاستی که پخش خواهد شد به ما خواهد داد3. مثال به ما خواهد گفت که چه موقع به متن گوش دهیم، و یا کجای متن را بخوانیم تا زودتر به جواب برسیم.



10. از کلمات کلیدی سوال استفاده کنید تا به جواب برسید.

کلمات یا عبارات کلیدی در سوالات به شما کمک خواهند کرد تا در یافتن جواب ، سریعتر عمل کنید.اول از همه شما باید بدانید که چه کلمه یا عبارتی را موقع گوش دادن به نوار کاست بیشتر مد نظر قرار داده و یا در متن دنبال چه کلمه ای بگردید. شاید بیش از یک کلمه یا عبارت کلیدی در متن موجود باشد که قبل یا بعد از جواب قرار گرفته اند.



11. قبل از پایان امتحان سعی کنید یک بار همه چیز را گذرا چک کنید.


12. حدس منطقی و عاقلانه می تواند جواب بعضی از سوالات باشد.

در آزمون خواندن، اگر برای جواب دادن به سوالات متن خاصی، به مشکل برخوردید، می توانید یک یا چند دقیقه از بیست دقیقه زمانی که برای خواندن دارید را در آخر برای خود ذخیره کنید و برگردید و جواب آن سوالاتی را که احتمال می دهید درست باشد را به طور حدسی بنویسید. در آزمون شنیداری، بعد از اینکه هر بخشی تمام شد، یک دقیقه سکوت خواهد بود . داوطلبانی که فراموش می کنند جواب آن سوالاتی را که نمی دانند، با حدس عاقلانه و منطقی خود بدهند شانس گرفتن نمره بهتر را برای این قسمت از خود می گیرند.



13. جوابهایتان را از نظر گرامری چک کنید.

زمانی جواب های شما قابل قبول خواهد بود که از نظر گرامری هم صحیح باشند. حتی گاهی اوقات با رجوع به دانش گرامری، می توان جواب بعضی سوالات را به راحتی فهمید.همیشه برای انتخاب گزینه ی مورد نظرتان به عنوان جواب، اول مطمئن شوید آیا جواب انتخابی شما از نظر گرامری صحیح است یا خیر. مخصوصا در مواجه با سوالاتی از این دست؛ پر کردن جاهای خالی، کامل کردن جملات، سوالات با جواب کوتاه، جداول، نمودارها.



14. فقط یک جواب بدهید.

فقط یک جواب به سوالات بدهید، مگر اینکه از شما خواسته باشند که بیش از یک جواب بدهید.جالب اینجاست که اکثر داوطلبان، بیش از آن جوابی که خواسته شده در برگه خود می نویسند. اگر از شما خواسته شده که فقط 3 مورد از بخش هایی را که می خوانید و می شنوید را بنویسید، هیچ مفهمومی ندارد که شما 4 آیتم را به عنوان جواب بنویسید، حتی اگر هر 4 جواب صحیح باشد شما نمره صفر را از این سوال خواهید گرفت.همچنین اگر جواب سوال تستی را درست انتخاب کنید و بقیه گزینه ها را هم پر کنید جواب صحیح شما از بین خواهد رفت و نمره صفر خواهید گرفت. قانون طلایی را فراموش نکنید.قابل ذکر است که در سوالات با جواب کوتاه، به خصوص در آزمون شنیداری، بعضی اوقات چندین کلمه یا عبارت می تواند به عنوان جواب، درست باشد. اگر چه به نوعی وقت گرانقدرتان را تلف خواهید کرد اگر بیش از یک جواب به سوالات جواب کوتاه بدهید.



15. املای خود را چک کنید.

در بخش شنیداری و خواندن، املای کاملا صحیح همیشه ضرورتی ندارد.فقط در قسمت شنیداری، زمانی که کلمه ای در نوار کاست گفته می شود و شما باید آن را در کاغذ بنویسید، نوشتن املای صحیح ضرورت دارد.سعی کنید جواب ها را ازدرون متن بیرون کشیده و با املای درست کپی کنید و در برگه جواب بنویسید. در قسمت شنیداری اگر از املای کلمه ای مطمئن نیستید، سعی کنید تا آنجا که امکان دارد از حافظه خود کمک گرفته و چیزی شبیه به کلمه اصلی را بنویسید.


16. مطمئن شوید که جواب هایتان خوش خط و قابل خواندن هستند.

اگر بد خط نوشته اید، انتظار گرفتن نمره بالا نداشته باشید. ممکن است به دلیل خوانا نبودن دست خط، تصحیح کننده ها نمره ی کمی را منظور کنند و داوطلب هیچ اطلاعی از این مورد نخواهد داشت. اگر با حروف انگلیسی مشکل دارید می توانید برای جواب دادن از حروف جدا و درشت استفاده کنید.حروف باید قابل تشخیص باشند. در نوشتن حروف E,F,I,J,L,M,N,W,U,V,T دقت زیادی مبذول کنید چرا که تشخیص این کلمات از یکدیگر به خصوص زمانی که داوطلب با سرعت زیادی نوشته باشد، کمی دشوار است.



منبع : delgarm.com

۳۰ نکته برای تقویت مهارت نوشتن (writing) در زبان انگلیسی


در میان چهار مهارت زبان انگلیسی، مهارت نوشتن مهارتی است که نه تنها در کشور ما به اندازه دیگر مهارت‎ها به آن توجه نمی‎شود بلکه بیشتر افرادی که در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت دارند نیز تخصص لازم را چه در مبحث راهنمایی فراگیران و چه آموزش آن‌ها ندارند. در بخش اول این مطلب که شامل 30 نکته است سعی بر آن شده که از تجربه افرادی که انگلیسی را به عنوان زبان دوم (ESL) یا زبان خارجه (EFL) فرا گرفته‎اند استفاده کنیم و از موارد قابل توجهی که در طول مدت یادگیری برای تقویت مهارت نوشتن آن‌ها مفید بوده بهره‎مند شویم.
۱- به علائم نقطه گذاری توجه کنید، به خصوص به «ویرگول» و «نقطه» چرا که این دو علامت جریان فکری شما را تنظیم و به آن جهت می‎دهند؛ کابرد نا بجای آنها حتی با وجود کلمات صحیح و مشخص، متن‎تان را از حالت استاندارد خارج می‎کند.
۲- از وب‌سایت‎های کمک آموزشی مانند NaNoWriMo استفاده کنید. این وب‌سایت شما را مجبور به نوشتن داستان‎های بلند در حد ۵۰۰۰۰ واژه در ماه می‎کند.
۳- سعی کنید هنگام نوشتن از ویرایش و تصحیح خود دست بکشید. نوشتن و ویرایش متن، دو فرایند مجزا هستند که هر کدام از نیمکره‌ی مخصوص بخود در مغز استفاده می‌کند، و سعی در انجام همزمان هر دو نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. برای این کار کمی زمان کنار بگذارید.
۴- حداقل روزی ۳۰ دقیقه را به نوشتن بپردازید. در کوتاه مدت موجه تغییرات سبک نوشتاری خود خواهید شد. ایده های جدید هنگام نوشتن متن به سراغ شما می‌آیند نه هنگامی که گوشه‌ای نشسته و تنها به فکر نوشتن باشید.
۵- قوانین صحیح نوشتن را اول از همه فرا بگیرید، سپس به دنبال راه‌های شکستن این قوانین باشید. در این صورت با نحوه نوشتن متون مختلف آشنا می‌شوید.
۶- اگر به سبک نویسندگی خاصی علاقه دارید، مثلاً رمان‌نویس یا روزنامه‌نگار محبوب‌تان، آثار آن‌ها را عیناً کپی برداری کرده و بنویسید. با این کار به تدریج سبک نوشتاری دلخواه‌تان را به دست می‌آورید.
۷- قبل از نویسندگی، خواننده خوبی باشید. با دقت کافی هنگام خواندن می‌توانید بعضی تکنیک‌های نوشتن را متوجه شوید.
۸- برنامه‌هایی که خطاهای هجی کلمات را تصحیح می‌کنند، ابزار مفیدی برای کار هستند اما نباید برای همه اشتباهات موجود به آن‌ها تکیه کرد. بدون توجه به میزان متنی که می‌نویسید، همیشه آن را بخوانید و خودتان هم به دنبال اشتباهات احتمالی باشید.
۹- هیچ‌گاه از این‌که متن شما مورد انتقاد خواننده قرار بگیرد نترسید و در هر فرصتی آن را در اختیار افراد قرار دهید. حتی اگر نقدی که به نوشته شما می‌شود سخت‌گیرانه یا فکر می‌کنید اشتباه است، ناراحت نشوید بلکه از فرد یا افرادی که وقت‌شان را صرف خواندن و نظر دادن در مورد آن کرده‌اند تشکر کنید.
۱۰- از فرهنگ واژه Thesaurus همیشه استفاده کنید. بهتر است نسخه نرم‌افزاری آن را فراهم کنید تا با کلیک روی کلمه خود بهترین گزینه را انتخاب و جایگزین کنید.
در ادامه بخش اول نکات کاربردی برای تقویت مهارت نوشتن در انگلیسی، گروه گراف ۱۰ نکته دیگر را برایتان آماده کرده است که از ویژگی‌های آنها می‌توان به نحوه استفاده از گوگل برای آشنایی با کاربرد واژه‌ی جدید در جمله اشاره کرد.
این ۱۰ نکته شامل موارد زیر می شوند:
۱۱- پس از ویرایش متن خود، آن را با صدای بلند بخوانید. ساختارهای عجیب و غریب و خطاهایی که از قلم افتاده‌اند هنگام بلند خواندن خود را نشان می دهند.
۱۲- از لفاظی بپرهیزید؛ هیچگاه کیفیت را فدای کمیت نکنید. جمله را می‌توان بدون کلمات غیر ضروری هم نوشت مانند پاراگرافی بدون جملات غیر ضروری یا تابلویی بدون ترسیم خطوط اضافی و یا حتی دستگاهی بدون قطعات بلِا استفاده.
۱۳- از کلمات جدیدی که یاد می‌گیرید استفاده کنید و گوگل را هم فراموش نکنید. به طور مثال اگر نحوه استفاده از واژه‌ “Hurricane” را نمی‌دانید، کافیست طبق دستور زیرعمل کنید:
find word زبان انگلیسی
۱۴- اگر نوشته‌های خود را تایپ می‌کنید، سایز متن را تا حد لازم، مثلا ۲۶ یا ۲۵، بزرگ کنید. هرچه نوشته کوچک‌تر باشد درصد خطای دید بیشتر می‌شود.
۱۵- همواره نوشته‌ی خود را با محدودیت همراه کنید. به طور مثال پس از انتخاب موضوع، سعی کنید تنها از ۵۰۰ واژه برای انتقال مفهوم متن خود استفاده کنید. این کار دامنه فکری شما را هنگام نوشتن محدودتر کرده و به شما امکان تمرکز بر نکات مهم‌تر در متن می‌کند. در عین حال در بیشتر آزمون‌ها با محدودیت واژه مواجه می‌شوید و این خود می‌تواند برایتان تمرین مفیدی باشد.
۱۶- هر چند وقت نوشته‌های قبلی خود را مرور کنید و ببینید آیا می‌توانید از ساختار‌های دیگری برای رساندن مفهوم مشابه استفاده کنید.
I saw an accident in the street today.
I witnessed a car crash as I was walking down the street.
۱۷- تا آنجا که امکان دارد صفات را از نوشته خود حذف کنید. این کار به شما کمک می‌کند توانایی خود را در کاربرد واقعی واژه‌ها بسنجید. به یاد داشته باشید صفات نقش ادویه را برای آشپز ایفا می کنند، پس زمانی از آنها استفاده کنید که می‌خواهید به متن خود رنگ و بو دهید.
Annoyed زبان انگلیسی
۱۸- اگر عجله ندارید ویرایش متن را حداقل یک یا دو روز به تعویق بیاندازید؛ در ساعات اولیه پس از نوشتن مغز شما هنوز شکل متن و واژه‌های بکار رفته را به شکل تصویر در خود ذخیره دارد.
۱۹- متون خود را با جملات کوتاه آغاز کنید چرا که نیازی به داشتن مقدمه سنگین ندارید. این وظیفه جملات حامی (supportive sentences) می‌باشد. پس نگران نباشید
۲۰- تفاوت بین این سه واژه را متوجه شوید: I, Me, Myself.
۱۰ نکته‌ پایانی عبارتند از:
۲۱- هنگام نوشتن متون طولانی مانند رمان یا داستان بلند، اگر از نرم افزار ویراستار استفاده می کنید آن را غیرفعال کنید و فقط بنویسید. به چک‌نویس اولیه خود به دید قالبی پیچیده برای تصحیح نگاه کنید که می‌خواهید مدتی بعد گسترش دهید؛ پس به واژه‌ها فرصت جریان دهید.
۲۲- از عباراتی مانند: «در این برهه‌ی زمانی» یا «به صورت روزانه» که در نوشتن متون مختلف نمی‌توان از آنها استفاده کرد بپرهیزید. این ساختارها بیشتر در گفتگو کاربرد دارند.
۲۳- تقریباً تمامی نسخه‌های ویندوز نرم افزاری برای خواندن متن دارند. از آنها استفاده کنید به صدای متن خود گوش دهید چرا که ممکن است چیزی را بشنوید که انتظارش را ندارید. مثلاً:
front me) به جای (from me
*این نکته مانند «بلند خواندن متن» است.
a-j زبان انگلیسی
۲۴- کتاب «ابزار نوشتن-۵۰ استراتژی برای همه نویسندگان» نوشته 
Roy Peter Clark را تهیه کنید یا از وبلاگ او که ۵۰ نکته کلیدی را به صورت فهرست بیان کرده است استفاده کنید. حتی می‌توانید به گروه آموزش مهارت نوشتن در همین وبلاگ ملحق شوید و برای خود معلم پیدا کنید.

۲۵- اگر داستان تخیلی می‌نویسید، بهتر است که طرح یا همان plot را از قبل مشخص کنید. این کار به افکار شما جهت داده و از پراکندگی آنها جلوگیری می کند.
۲۶- اگر چیزی را قبلاً نوشته‌اید (مقاله یا داستان) و مدتی از آن می‌گذرد، اکنون زمان ویرایش است. با ویرایش آنچه مدتی است ندیده‌اید، متوجه خواهید شد که میزان قابل توجهی از آن می تواند تغییر کند. دامنه لغات شما، ساختارهای دستوری‌تان و افکار شما رشد کرده‌اند، از آنها استفاده کنید.
۲۷- خودتان منتقد دیگران شوید! ساختارهایی را که مسلط هستید در نوشته‌های دیگران بررسی کنید. شاید چیز جدیدی یاد گرفتید.
۲۸- به دو دلیل متن را بخوانید:
قالب و ساختار
محتوا
hemingway زبان انگلیسی
۲۹- برای جذاب کردن متن خود، از تکنیک تعلیق استفاده کنید. بدین معنا که هیچگاه همان اول اصل مطلب را عنوان نکنید.
۳۰- با کلمات بازی کنید حتی اگر نوشته شما لحن جدی دارد. از واژه‌هایی استفاده کنید که نویسندگان عادی آنها را به کار نمی‌برند اما خوانندگان عادی آنها را فهمیده و لذت می‌برند.

با رعایت نکات فوق می توان تا حدودی به تقویت مهارت های نوشتاری زبان انگلیسی نزدیک شد. 


منبع : http://payampersa.net

چگونه IELTS بگیریم؟

سالانه ده‌ها هزار دانشجوی ایرانی متقاضی تحصیل در داخل یا خارج از کشور، در آزمون بین‌المللی آیلتس در ایران و کشور‌های اطراف شرکت می‌کنند و این آزمون، پر مخاطب‌ترین آزمون بین‌المللی بوده که ایرانیان در آن حضوری فعال دارند. 

امروز می‌خواهیم درباره آزمونی صحبت کنیم که تنها در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۲.۷ میلیون نفر در سراسر جهان در آن شرکت کردند و سالانه ده‌ها هزار ایرانی برای تحصیل در خارج از کشور یا به قصد مهاجرت، در آن حاضر می‌شوند. در این گفتار تلاش شده تا با مثال‌های عینی، ۴ مهارت آزمون معرفی شده و مخاطبان با نگاه و رویکرد سازمان برگزار‌کننده آزمون، درباره ساختار و مفاهیم آن به زبان انگلیسی آشنا شوند.

عکس از acc.libfl.ru

آیلتس، واژه‌ای بسیار آشنا است حتی برای کسانی که خیلی با مقوله تحصیل در خارج و زبان انگلیسی در ارتباط نیستند،‌ اما سر هر کوچه و برزنی در سراسر کشور، آگهی‌های بزرگ و کوچکی را درباره کلاس‌های آموزش آیلتس مشاهده می‌کنند. کلاس‌هایی که تلاش می‌کنند تا متقاضیان تحصیل در آن‌سوی آب‌ها را با یکی از برجسته‌ترین مدارک بین المللی زبان انگلیسی آشنا کند.

آیلتس چیست؟

در واقع، آزمون آیلتس که مخفف International English Language Testing System (سیستم بین‌المللی ارزیابی زبان انگلیسی) است،‌ سالانه صدها هزار نفر در سراسر جهان را به سمت خود جذب می‌کند تا در آزمون‌های آیلتس در IELTES CENTERS در سراسر جهان شرکت کرده و سطح دانش زبان انگلیسی عمومی‌خود را بر اساس معیارهای این آزمون، ارزیابی کنند.

تقریبا اکثر قریب به اتفاق دانشگاه‌های دنیا، مدرک این آزمون را برای سطح سواد انگلیسی داوطلب بر اساس نیازمندی‌های پذیرش قبول می‌کنند، مگر این که شرایط دیگری تعیین شده باشد.

آیلتس با آن که آزمونی اروپایی به شمار می‌رود و مرکز آن در کشور انگلیس قرار دارد، اما دانشگاه‌های‌آمریکا که تافل برای آن‌ها متداول است، مدرک این آزمون را از داوطلبان می‌پذیرند.

آزمون آیلتس در ۲ بخش برگزار می‌شود، آیلتس عمومی‌یا جنرال که برای متقاضیان غیر دانشجویی کاربرد دارد و آیلتس آکادمیک که مختص کسانی است که قصد تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را دارند.

مهارت‌های آزمون IELTS

آیلتس همچون تافل، آزمونی است که مهارت‌های ۴گانه در زبان انگلیسی داوطلب را مورد بررسی قرار می‌دهد. این ۴ مهارت عبارتند از:

۱. مهارت نوشتن(Writing)

دانش داوطلب در نوشتن متون تحلیلی عمومی‌و هم چنین تحلیل نمودار ارزشیابی می‌شود. در مهارت نوشتاری، داوطلب دو وظیفه (task) دارد. در وظیفه اول (task 1) باید بر اساس نمودارهایی که ارائه می‌شود، تحلیل خود را درباره موضوع مورد نظر در چند پاراگراف ارائه کند.
در وظیفه دوم (task 2)، یک موضوع به داوطلب داده می‌شود تا درباره آن، ظرف ۴۰ دقیقه بنویسد. مجموع کلمات این بخش نباید از ۲۵۰ کلمه بیشتر باشد. معمولا نگارش حرفه‌ای این بخش از ۵ پاگراف تشکیل می‌شود. پارگراف اول مربوط به تحلیل کلی درباره موضوع است.
پاراگراف انتهایی، مربوط به جمع‌بندی داوطلب نسبت به پارگراف‌های دوم، سوم و چهارم که Blueprints نامیده می‌شود، خواهد بود. در پارگراف‌های دوم تا چهارم، داوطلب نظر تحلیلی خود را با ارائه مستندات و دلایلی ارائه می‌کند. توجه کنید که این دلایل الزاما نباید دقیق و علمی‌باشد. در این task، توانایی داوطلب را در توسعه دادن موضوع با نگارش صحیح و گرامر کم غلط مورد سنجش قرار می‌دهند.

۲. مهارت صحبت کردن(Speaking)

دانش داوطلب در صحبت کردن عمومی‌و موضوعی با مصاحبه‌کننده در عرضه ۱۱ تا ۱۴ دقیقه بررسی و ارزشیابی می‌شود. از نظر برخی‌ها، یکی از سخت‌ترین بخش‌های آزمون است. چرا که شما می‌بایست با یک مصاحبه‌کننده در موضوعات مختلف صحبت کنید و نظرات خود را نیز از جنبه‌های مختلفی بسط و گسترش دهید. در این بخش نیز همانند بخش نوشتاری، اهمیتی ندارد که شما منطقی و عقلایی صحبت کنید. مهم آن است که بتوانید درست و دقیق و بدون اشکالات گرامری حرف بزنید و از جنبه‌های مختلف به یک موضوع نگاه کرده و نظر خود را بیان کنید. مثلا از شما سوال می‌شود که چه غذایی دوست دارید . بهترین جایی که دیدید کجا بوده است یا دوست دارید در آینده در چه کسب و کاری فعال شوید. تمام صحبت‌هایی که در ۳ بخش زیر ارائه می‌کنید، ضبط می‌شود تا توسط ۲ ممتحن، بررسی و نمره‌دهی شود.

در بخش ۱ از شما خواسته می‌شود که به پرسش‌های عمومی‌درباره خود و خانواده پاسخ دهید. این قسمت ۴ تا ۵ دقیقه به طول می‌انجامد و پاسخ به برخی از پرسش‌ها در حد یک کلمه یا یک جمله خواهد‌بود.

در بخش ۲ به شما کارتی داده می‌شود که موضوعی روی آن نوشته شده‌است و شما ۲ دقیقه وقت دارید که درباره آن موضوع فکر کنید و ظرف ۵ دقیقه درباره آن صحبت کنید.

در بخش ۳، درباره موضوعی که در بخش ۲ مطرح شده بود، از شما سوالاتی پرسیده می‌شود که می‌بایست ظرف ۴ تا ۵ دقیقه به آن پاسخ دهید. تفاوت بخش دوم با سوم این است که در بخش دوم،‌ تنها شما هستید که صحبت می‌کنید و مصاحبه‌کننده، وارد بحث به شما نمی‌شود.

۳. مهارت شنیدن (listening)

دانش داوطلب در گوش کردن به نوار پخش شده و پاسخ به پرسش‌های متنوع در آزمون، مورد سنجش قرار می‌گیرد. این بخش شامل ۴ بخش است که ظرف ۳۰ دقیقه در آزمون مطرح می‌شود و ساختاری به صورت زیر دارد. مثلا در بخش اول، یک گفتگوی دو نفره را می‌شنویم که در موضوعات رومزه صورت می‌گیرد و شما باید به جای خالی‌ها پاسخ دهید. در بخش دوم، مونولوگی را می‌شنویم که در موضوعات روزمره است و شما باید بر اساس پرسش‌هایی که مطرح می‌شود و آن چه که گوش می‌کنید، پاسخ درست را انتخاب کنید. در بخش سوم، گفتگویی بین ۴ نفر صورت می‌گیرد که تقریبا پیچیده است و دقت زیادی دارد. قسمت چهارم، یک سخنرانی دانشگاهی در زمینه‌های مختلف است. 

۴. مهارت خواندن (Reading)

که توانایی درک مطلب داوطلب را در برخورد با متون عمومی‌در زمینه‌های مختلف، مورد ارزشیابی قرار می‌دهد. این بخش شامل ۴۰ پرسش است که ظرف ۶۰ دقیقه باید به آن پاسخ دهید. پرسش‌های مختلفی با ساختار گوناگون در زمینه‌های متتنوع علمی‌و عمومی‌مطرح می‌شود. بخش ریدینگ، مقوله‌ای است که توان علمی‌دانشجویان را در کار با متون علمی‌و توانایی آن‌ها در درک مطلب در مدت کوتاه نشان می‌دهد. 

همه این ۴ مهارت هم چون ۴ مهارت در آزمون تافل، نیازمند به دایره واژه گان خوب، سطح سواد انگلیسی و گرامری مطلوب و همچنین توان درک مطلب بالا و قابلیت انتقال در بازه زمانی آزمون دارد. مهارت، همان طور که از نامش پیدا است، مقوله‌ای است که برای کسب آن‌، باید تلاش کرد.

نوشتن ۱ صفحه نامه رسمی‌به زبان فارسی حتی برای افرادی که مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف علمی‌دارند نیز کار آسانی نیست و نیازمند تمرین و ممارست است. حال اگر قرار باشد به زبان انگلیسی این نامه نوشته شود و برای آن تنها ۳۰ دقیقه فرصت داشته باشید، کمی‌کار سخت می‌شود.

برای افزایش مهارت جهت شرکت در آزمون آیلتس، باید وقت گذاشت و متون مختلف در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، علوم‌پزشکی، فنی و مهندسی و اقتصاد و جامعه‌شناسی و امثال آن را مطالعه کرد. برای هر ۴ مهارت باید به طور ویژه و زیر نظر کارشناسان آموزش زبان انگلیسی کار کرد تا نمره مطلوبی در این آزمون بین‌المللی کسب نمود.

با استفاده از موارد فوق می توان به سوال چطور ILETS  بگیریم پاسخ دهیم.

منبع: payment24.ir